Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Julklappar!

Startat av Pierre, 22 december 2013 kl. 17:49:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pierre

Jag firade jul med familjen igår (jag och morsan ska jobba i helgen) och det delades ut lite julklappar. Till min stora glädje fick jag Pax Baltica och Leaping Lemmings i spel-väg, det senare spelades ett antal gånger under kvällen.

Har ni önskat er några spel i julklapp, kanske någonting annat som är relaterat?
Kommer ni att ge bort några spel?

God Jul!

Delirium

Har inte riktigt den relationen till svärföräldrarna att det funkar att lägga krigsspelen med hakkors och annat i tomtens säck men en liten egen säck har det blivit under december med It Never Snows (MMP); samt Advanced Third Reich och WWII: European Theater of Operations.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Andreas Lundin

Haha. Du ger upp A World at War - och köper ATR?  :D

Sitter med AwaW nu och jag tycker nog att det är rätt lättsmält, men över hövan mängdmässigt. Kan man hålla detta i huvudet? Om nej, vilket ska man ha i huvudet och vilket ska man slå upp undervägs? Men jag ser det som en utmaning.  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Det är faktiskt fullt logiskt att gilla A3R men ha svårt för AWAW. Jag gillade den enkla mekaniken i Third Reich som sedan byggdes på till mer komplexitet i A3R men fortfarande fullt hanterbart och *hyfsat* lättspelat. AWAW är inte det.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Glömde tillägga att jag givetvis kan vara behjälplig med AWAW om det behövs, Andreas. Lite erfarenhet hann jag skaffa mig av att andra gjorde grovjobbet och lärde sig spelet. För mig är det för mycket att bita i helt enkelt och jag har vissa detaljanmärkningar men de är lättare att diskutera live vid tillfälle.
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East