Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

krigsspel.se - Version 2.0!

Startat av tobias, 25 april 2014 kl. 16:21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

Hej,

Under GothCon hade jag möjligheten att snacka med lite folk om forumet och idag har jag och Holmgren haft en långlunch så att jag också fick in honom i dessa planer.

Vi har länge haft problem med att vi inte har kunnat ha forumet så öppet för nya medlemmar som vi har önskat. Finns ett par anledningar till detta, men den främsta är att den forummotor vi använder i dagsläget har ett extremt dåligt spamfilter, vilket har gjort att varje gång jag har försökt att öppna upp det så har säkerhetsfunktionerna inte fungerat tillräckligt bra och vi har blivit bombade av spamrobotar, vilket gjort att webbhotellet har tvingats stänga ned forumet.

Mycket tack vare Roger "Scipio" Sjögren har vi nu hittat en helt ny forummotor som vi kommer att flytta över forumet till. Detta kommer att ske redan nu i helgen! Det kommer att ske natten fredag/lördag samt vid behov natten lördag/söndag. Efter att det är gjort ska vi kunna ta emot nya användare igen, vilket är högsta prio från vår sida. Vi kommer också att ta in just Scipio som en ny moderator för forumet, för att avlasta mig och Holmgren som inte är så aktiva som vi borde vara.
Vi kommer även att installera Tapatalk, vilket gör forumet mer lättanvänt på mobil och platta.

Efter det är tanken att vi ska gå på själva webbsidan. Vi kommer att installera ett CMS-system, vilket gör att vi kommer att kunna dela ut rättigheter för olika delar av sidan på ett enkelt sätt. Vår förhoppning är att detta ska ge såväl filarkivet, bildgalleriet och kalendariumet nytt liv genom att vi kan ta in fler personer som arbetar med det.

Både jag och Holmgren kommer också att närvara på årets LinCon iaf någon av dagarna. Dels för att nylansera forumet, men också för att träffa alla er användare och få input på förändringarna.

Vill man vara med och engagera sig i nya krigsspel.se är man varmt välkommen. Blir vi ett gäng hoppas jag att vi ska kunna ta ett litet möte om detta på just LinCon. Skriv ett PM till mig om du är sugen att vara med på ett hörn.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Fredrik H

Bra att vi får en inblick i vad som händer.  Hoppas att det kommer att fungera bättre efter uppdateringen.
 :up:  :up:

Delirium

Låter ju väldigt positivt! Låt oss hoppas att allt fungerar som ni vill och att det nya forumet får en tillströmning av nya användare. Tummen upp till Roger som engagerar sig.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Strv102r

:)
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

aegneus

Väldigt goda nyheter!

Elias Nordling

¡Viva La Revolucion! :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Snyggt!  :up:

Säg till om ni behöver moderatorhjälp eller annat så ska jag nog kunna ställa upp.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Fast jag noterar att det inte skedde nu i helgen. Skynda skynda!

Delirium

:P

tobias

Backupen strulade lite, men det är löst nu. Nytt försök ikväll!
/Tobias

Elias Nordling

Hepp hepp hepp! Erfarenheten säger mig att om vi förlorar momentum nu dröjer det minst ettår innan det händer något igen.

tobias

Uppgraderingen är gjord!

Vi har lite grafik att pilla med, håller på att fixa iordning ett nytt tema istället för den nuvarande standardvarianten.

Så! Saker som krånglar för er? Skriv här!
/Tobias

tobias

Ett fel jag har hittat är att det i varje konverterad post står "« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Guest »", så den jobbar jag på redan. Men nu lite sömn...
/Tobias

Delirium

Bra att det blev gjort! Stora testet blir väl om det kommer nya medlemmar.  ;)

Elias Nordling

Bra gjort! Nu försöker jag komma på hur jag ser olästa meddelanden sedan sist. Visa olästa inlägg sedan ditg förra besök verkade inte ge avsett resultat, men det kanske bara beror på övergången.