Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelare i Göteborgstrakten

Startat av folow, 21 maj 2014 kl. 13:13:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

folow

Hej,

Jag är ny på forumet, så jag får väl passa på att hälsa: Hej allihop!

Jäktad småbarnsförälder med välutrustad spelkällare i Björkekärr, Göteborg, söker krigsspelare för intermittenta bataljer.
Eftersom jag är omgiven av spelare som menar att "snabbspelat" är ett pluspoäng, så blir mitt krigsspelande för närvarande mest solo. Det tänkte jag att vi kunde ändra på, om det är någon som har lust. Jag håller för närvarande på att sätta mig in i de finare nyanserna av ASL (dvs hur man går och skjuter och så...), och annars gillar jag det mesta (Columbias 'front-spel hör till favoriterna). Även andra tidsperioder är förstås spännande.

Svara gärna i tråden eller PM:a om du/ni/någon har lust att spela någon gång.

/Filip :)
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Delirium

Hejsan Filip. Björn heter jag och bor också i Göteborg men i sydvästra delen av staden. Är i din situation med småbarn och andra hinder för hobbyn, och har också delvis fallit tillföga för snabbspelat-viruset. Jag känner till ganska många krigsspelare i stan men det är svårt att få ihop oss för något längre projekt. Jag kommer aldrig att sluta ge upp och vi ser en hel del av dem under Blippspel Galore i februari. Några av oss lämnar ära och redlighet om en vecka och tar fem dagars semester för Lincon, du är välkommen att följa med men jag gissar att det kommer något plötsligt om du inte planerat det sedan tidigare. Hur som helst, du är inte ensam i din situation, och viljan finns.

/Björn
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tobias

Hej Filip!

Tobias från Göteborg här, hemmahörande på Hisingen. Jag spelar extremt lite för tillfället och har gjort så ett tag (inga barn, men mycket jobb). Men när jag väl spelar blir det gärna ASL. Vi har lite planer på att dra igång ASL-dagar i Göteborg igen till hösten, ska bara lösa lokalfrågan först.
Men jag spelar gärna, om schemat tillåter.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

folow

Det låter ju toppen. Jag är gärna med och ordnar ASL- eller andra krigsspelsdagar i Göteborg. Jag är ganska ny på ASL, men hittills tycker jag inte att det verkar så obegripligt som ryktet gjort gällande.

Lincon blir svårt med kort varsel, men det kan ju vara aktuellt nästa år.

Jag har varit förutseende nog att inreda hemmet med separat spelrum, för att kunna låta projekten med längre speltid stå framme när det krävs flera sittningar, så schemat behöver inte kräva att allt ska vara snabbspelat...

Rydfalk

Citat från: folow skrivet 25 maj 2014 kl. 20:07:54
Lincon blir svårt med kort varsel, men det kan ju vara aktuellt nästa år.
Friendly Fire kanske, blandade krigsspel och en schysst ASL-turnering? Hint-hint-nudge-nudge!
"Hoppas det regnar i sommar!"

folow

Friendly Fire inskrivet i kalendern!

Bergwall

Hej!
Spelar ASL bor på Hisingen. Dras det igång speldagar i Gbg hänger jag gärna på. Är även intresserad av att spela i veckan. Skicka PM!
Posta även på aslsweden så får får ni träff på fler asl-spelare.