Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Erfarenheter av ADC2 eller cyberboard

Startat av Tommy Röhs, 16 april 2005 kl. 13:40:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Såg i en annan tråd att det spelades WWII: Barbarossa to Berlin via pbem. Min spontana reaktion är lite skeptisk. Hur funkar det i realiteten? Det är rätt så många beslut fram och tillbaka (interaktion) mellan spelarna. Hur får man pbem wwii: BtB att funka i exempelvis Cyberboard?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

I sommar ska jag bo i Gävle långt ifrån mina bräd- och blippspelslirande kompanjoner.  :cry: För att överhuvudtaget överleva detta är jag nog mer eller mindre tvungen att lära mig hur Cyberboard funkar. Några med tips på var man hittar spelare till sådana partier för Here I stand och World in Flames? Sedvanligt googlande ger mig mest nitar.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Doomfarer

För Here I Stand kan man annonsera efter motståndare i spelets folder på Consimworld.

Andreas, jag testar gärna Barbarossa via CB/ACTS om du är sugen, sedan kan vi ju testa det FTF någon gång också, snart sommar ju.  :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

A F

Citat från: "tinG"The Gamers har varit lite avviga med att släppa CB-boxar till sina spel, något som jag har svårt att förstå orsaken till.

Frågar man The Batimore Glacier om ting som dessa så får man luftiga och helt meningslösa svar. Ungefär som om man skulle fråga en vilde från Amazonas om han föredrar Reisling eller Chardonay till pirayan. Säger man "X har gjort den här modulen till spelet X" så möts man med fullständig tystnad. Sen frågar man igen och då börjar de yra om advokater och rättigheter. Det är mycket rättigheter på MMP.

:ultra:

tinG

Automated Card Tracking System är svaret för flertalet av GMT's CDG!

Jag spelar ett parti WWII:BtB gå gärna in i loggen och ta en titt på korrespondansen. (Hoppas att länken funkar) detta tillsammans Cyberboard funkar suvve!

Jag har spelat flera partier med hjälp av ACTS & CB.

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Jag har aldrig hajjat vitsen med acts. Cyberboard sköter ju korten oxå... Förklara.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jon Karlsson

Du kan kasta recordings du gjort i CB och göra om tills du får till det bra slaget du ville ha, eller drar rätt kort, eller dylikt. ACTS är mer svårfuskat med. (Fast jag har det bara till att slå tärningar med.)
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Andreas Lundin

ok

Nicklas

Citat från: "Vvornth"I sommar ska jag bo i Gävle långt ifrån mina bräd- och blippspelslirande kompanjoner.  :cry: För att överhuvudtaget överleva detta är jag nog mer eller mindre tvungen att lära mig hur Cyberboard funkar. Några med tips på var man hittar spelare till sådana partier för Here I stand och World in Flames? Sedvanligt googlande ger mig mest nitar.

För både cyberboard of Vassal så finns det en Yahoo grupp för att hitta WIF spelare. Vi är en nätt liten grupp som spelar och det går mycket smidigt faktiskt. Kolla in : http://games.groups.yahoo.com/group/PetesCBWiFgame

Jag har spelat ett antal partier nu och är klart såld, mycket kul och man behöver inte ett pingisbord för att få plats med kartan.

Andreas Lundin

Nu känner jag mig mogen för ett parti WWII: BtB via ACTS och/eller Cyberboard/VASSAL. Någon som ställer upp? PM:a då. :ultra: