Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spellokal i Stockholm?

Startat av paco, 2 januari 2015 kl. 17:44:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

paco

Hej!

Jag har förstått att det finns en spellokal i Stockholm. Finns den kvar och spelas det regelbundet där?

Elias Nordling

Ja och ja :-)

Vi har 15 nycklar till lokalen och är därmed begränsade till 15 fullbetalande medlemmar, men naturligtvis går det bra att komma i sällskap med någon annan. Vi har också en epostlista där man kan anmäla sitt intresse att spela något och kanske få napp hos någon annan.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

paco

Det låter trevligt. Finns det någon speciell ritual eller boot camp process man måste genomgå för att komma med på epostlistan? ;-)

Jag har inte spelat live med någon sedan typ 1990, troligen var ASL det senaste spelet jag spelade live. Jag återupptäckte krigsspelen för knappt 10 år sedan och har terapispelat en del solo. Jag är förtjust i bl.a. Great Battles of History och Men of Iron men har tappat intresset för ASL. Skulle gärna pröva spela en del av CDG-spelen men också några av Simontich andra världskrigsspel.

Jag har inte mycket tid att lägga på spel, men det vore kul att veta att det finns möjlighet att spela live någon gång. Med tanke på min orutin på livespel kan man nog hamra mig rätt bra i början! Jag bor centralt i Stockholm.

Elias Nordling

Jocke (Thermopylai här på forumet) är också inne på Simonitch och CDG, för att ta en lokalen-medlem. Det är en svår och komplicerad ritual att bli medlem av epostlistan men maila Tomas Björklumd så guidar han dig genom handslag och åderlåtningar: tomas.g.bjorklund(parentesinsattiställetförsnabelaförsttluraspamrobotar)gmail(härskarevarapunktavsammskälsomtidigare)com

Diego

Finns detta kvar?

Jag är boende i innerstan och vill gärna få kontakt med en grupp som kör med blippar och hexagoner.  :)

Elias Nordling

O ja. Det är full aktivitet. Maila mig på elias at nordling.nu så skickar jag info om hur du lägger in dig på epostlistan.