Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT Rea!

Startat av Scipio, 22 maj 2006 kl. 14:27:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

GMT rear ut en hel hög av sina spel för att få plats för nytryckningarna som planeras:
http://www.gmtgames.com/specials.html

Passade själv på att shoppa:
- THREE DAYS OF GETTYSBURG
- WELLINGTON
- ROADS TO LENINGRAD
- FORGED IN FIRE
- UNDER THE LILY BANNERS
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Bra länk! Tackar! :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Scipio"GMT rear ut en hel hög av sina spel för att få plats för nytryckningarna som planeras:

- WELLINGTON
- ROADS TO LENINGRAD
- FORGED IN FIRE
- UNDER THE LILY BANNERS

Köpte du en tom låda till UNDER THE LILY BANNERS eller?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Scipio

Citat från: "Doomfarer"
Citat från: "Scipio"GMT rear ut en hel hög av sina spel för att få plats för nytryckningarna som planeras:

- WELLINGTON
- ROADS TO LENINGRAD
- FORGED IN FIRE
- UNDER THE LILY BANNERS

Köpte du en tom låda till UNDER THE LILY BANNERS eller?
För $59 blir jag besviken om jag får en tom låda...
"Randomization is too important to be left to chance"

Mattias Rönnblom

Någon som har spelat Roads to Leningrad?

Strv102r

Jag har spelat båda spelen i Roads to Leningrad. Systemet är en utveckling av Kasserine. Jag tycker att Roads to Leningrad är utmärkt och det lyfter tydligt fram betydelsen av tyskarnas snabbare beslutcykel (OODA-loop) vilket gör att deras mekförband får agera dubbelt så ofta som ryssarna. Visat enkelt men tydligt hur en mindre men snabbare sida kan åka åttor runt en större men långsammare motståndare. Att sedan lyckas med detta själv i verkligheten är en annan sak men det är det jag jobbar med.  :ultra:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

UNDER THE LILY BANNERS (tja, hela spelserien MPBS) har dessutom fått en ny fin uppdaterad errata (idag!) och nya tabeller å en massa gojs. En rejäl vårstädning i regelpärmen verkar det som.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

GMT är så himla mysiga - beställde två ziplockspel (Ardennes '44 och von Manstein's backhand blow) och varandes oförskämt snål student, ringde jag och frågade om de inte kunde mula ihop spelen lite extra och pressa fraktpriset. Å det kunde de faktiskt göra. $10 landade frakten på.

Måhända hade frakten hamnat där ändå (har aldrig beställt två ziplocks förut), men det var den goda viljan och den hjälpsamma attityden som gjorde mig varm i hjärtat!  :up:

Hade tänkt beställa von Manstein genom Fager, men bara för det försvann det från UGG:s lista för några dagar sedan...
En mycket bitter liten man.

matpe

Jag beställde ett Ardennes'44 av GMT för flera månader sedan. De drog $55 och skickade en ziplock. Jag hade ju faktisk förväntat mig att de skulle skicka spelet med box. Det stod inget om ziplock på deras sidor när jag beställde. Klantarslen, säger jag.

Andreas Lundin

Hm. Skumt. Jag beställde också A '44 nyligen och fick en box...skumt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East