Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Dark Valley - GMT

Startat av Andreas Lundin, 10 maj 2015 kl. 19:00:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Testkör lite solo. Ett jäkligt trevligt spel. Jag har tagit en bild efter första rundan (dvs. juni 41). 

Om man jämför med det historiska utfallet är det kusligt likt.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Fortsätt! Det här är intressant!
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

https://vimeo.com/127424694

Videon är tagen en bit in i juli månad. Rumänerna gör två genombrott i Bessarabien samt slaget om Smolensk inleds. Dessutom har axelmakterna decimerat några fickor med ryska arméer. Allt enligt "tidtabellen".

Skickas från min iPad via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Hur lång tid tar en turn?

Andreas Lundin

Jag vet inte riktigt. Jag har bara spelat två turns och det är ju mer och mer att tänka på och flytta på för varje turn, så det varierar.

Skickas från min iPad via Tapatalk

Andreas Lundin

Något som förmodligen kommer avgöra är att de flesta ryssens mekaniserade kårer från Kievs militärdistrikt lyckats undfly AGS försök till Kessel i västra Ukraina.

NO om Priprjat-träsken, i Smolenskriktningen har delar av en tysk kår blivit inringade av ryska divisioner. Guderian är perplex i sin stab strax väster om Vitebsk. Vad göra? Vi har ju en tidtabell här! Tyska tåg går i tid, det vet ju alla!

I norr tar AGN sats inför språnget mot Tallinn?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Eranthis

Pripjat-träsken alltså. Alltid som en stor blaffa i vägen när man spelar östfrontsspel. Otroligt vilken historisk betydelse denna våtmark har haft! Inte undra på att Hitler ville dränera och torrlägga hela området.

Andreas Lundin

Hade inte en fest kommit i vägen (där spelbordet behövdes) hade partiet spelats färdigt. Tajt spel som jag gärna lirar ftf nån gång.

Folket

Kanske på friendly Gore?

Skickat från min iPhone med Tapatalk