Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Köpes NBS

Startat av nielsen.filip, 10 juni 2015 kl. 23:46:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Köper gärna ngt NBS-spel (The Napoleonic Brigade Series):
Talavera / Vimieiro
Aspern-Essling
Marengo

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

nielsen.filip

Citat från: thermopylai skrivet 11 juni 2015 kl. 08:24:54
http://www.worldofboardgames.com/talavera

Har sett det men mitt småländska arv kräver att jag kollar av begagnatmarknaden först!

Elias Nordling

Jag glömde ju alldeles att påpeka att på

http://www.gamersarchive.net/theGamers/archive/nbs.htm

hittar du inte bara regler och tabeller till systemet, utan även två kompletta print&play-spel, Espinosa och Montebello. Bägge är riktigt trevliga, och små, kräver inte att du skriver ut mer än A4-stort.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Thomas Bergman

Jag har Marengo och Aspern-Essling som jag kan tänkas sälja. Ska hem och kolla vilket skick de är i och sänder dig sedan ett PM.

nielsen.filip

Citat från: Thomas Bergman skrivet 12 juni 2015 kl. 11:13:19
Jag har Marengo och Aspern-Essling som jag kan tänkas sälja. Ska hem och kolla vilket skick de är i och sänder dig sedan ett PM.

Låter bra!

nielsen.filip

Då var alla tre spelen beställda!  :)

Elias Nordling

CiteraDå var alla tre spelen beställda!
:up:

Har du regelfrågor är det bara att ställa dem här på forumet, om jag säger det är det officiellt ;-)

I ärlighets namn finns ju även Austerlitz i serien. Funkar även det bra med NBS 3.0, men då det inte är någon personlig favorit och det är svårare att få tag på nämnde jag det inte.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nielsen.filip

Citat från: Elias Nordling skrivet 16 juni 2015 kl. 21:24:59
CiteraDå var alla tre spelen beställda!
:up:

Har du regelfrågor är det bara att ställa dem här på forumet, om jag säger det är det officiellt ;-)

I ärlighets namn finns ju även Austerlitz i serien. Funkar även det bra med NBS 3.0, men då det inte är någon personlig favorit och det är svårare att få tag på nämnde jag det inte.

Tittade även på Austerlitz men bestämde mig för att avvakta med det slaget. Har att göra ändå...