Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bilder från Krigsspelsrummet på LinCon 2006

Startat av Holmgren, 6 juni 2006 kl. 15:36:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Holmgren

I den här tråden kan ni lägga upp bilder från LinCon 2006. Även undertecknad hade kameran till hands och mina bilder kommer så småningom att återfinnas i galleriet på hemsidan. Här följer dock ett par smakprov...

Pär "Parni" Nilsson, Mattias Rönnblom och Anders Qvist sätter upp DAK2
[/img]

Roger "Scipio" Sjögren och Björn "BigPapaBear" ger sig i kast med Grand Illusion

Även i år var War of the Ring populärt

BigPapaBear igång igen. Nu med EastFront

Jocke "thermopylai" Persson och Andreas Lundin gör upp i Paths of Glory

Som vanligt gäller givetvis att om ni upptäcker er själva på bild och inte vill vara med så är det bara att skicka ett PM så tar jag bort fotot.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

Årets krigsspelande på LinCon inleddes med ett parti von Manstein's backhand blow. Totalt hann jag med två stycken.

Columbia Games' EastFront är en oerhört trevlig klassiker. Herr Adrian (mannen på bilden) sitter och funderar på hur han ska erövra Minsk sommaren 1941.

Partiet slutade med att delar av armégrupp syd ringades in.

Roger "Scipio" Sjögren och jag, båda nybörjare, tog oss an Grand Illusion. Ett fantastiskt trevligt spel, som dessvärre har en katastrofalt uselt skriven regelbok. Ett öga på planen, ett i reglerna.

...och mycket tänkande blev det. Varje drag känns avgörande. Roger pressar sina små grå för att knäcka fransmännen (vilket han också lyckades med)

Precis utanför krigsspelsrummet huserade Micro-folket. Här en bild på en ensam tank som tuffar genom den franska(?) landsbygden.

Det kördes även pansarvagn i skogen. Yngve (tror jag) tar sig an ett parti Tigers in the Mist

Strax innan midnatt på måndagen, drog Jocke "Thermopylai" igång ett parti Wellington (GMT). Själv packade jag ihop mitt sista parti von Manstein strax efter. Hur slutade det, grabbar?
En mycket bitter liten man.

tobias

Nu ligger bilderna uppe på hemsidan!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå