Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2015

Startat av Rydfalk, 13 februari 2015 kl. 13:23:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: tinG skrivet 30 juli 2015 kl. 13:40:51
Av dessa är 1914: Serbien Muss Sterbien det enda jag är förtrolig med. Faktum är att jag senare i dag skall starta ett parti med Kristian Liff. Red Sun Rising har du och jag försökt få till en gång förut men vi upptäkte den gången att du glömt regelboken hemma! Strafexpedition 1916 har jag hört mkt gott om och är nyfiken på det. No Peace Without Spain! är en usual suspect i dina önskelistor, har ej spelat.
Multiplayerspelen verkar alltför skrämmande...  ;)

Skall se över mina behov och kanske responderar med ngr titlar senare.  :)
:up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Provade att matcha upp Central Front-kartorna i dag. De är verkligen positionerade så att de utnyttjar bord dåligt! Totalt behövs 270 x 162 cm, men om man har tre bord kan varje enskilt bord vara mindre än 162 cm brett.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 15 augusti 2015 kl. 20:14:47

Provade att matcha upp Central Front-kartorna i dag. De är verkligen positionerade så att de utnyttjar bord dåligt! Totalt behövs 270 x 162 cm, men om man har tre bord kan varje enskilt bord vara mindre än 162 cm brett.
Ugh! Ska kolla vad vi kan göra.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Snyggt, och stort, bra kombination. För övrigt, finns det skåningar som ska till FF som jag inte redan frågat och som skulle kunna hjälpa mig med en liten leverans. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

thermopylai

Anmäld.

Jag är sjukt sugen på Churchill och Triumph and tragedy om nån har dem. Central Front också på radarn.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

thermopylai

Tillägg: Balance of Powers, 1914: Serbien och Pacific War. Ska försöka hinna läsa så mkt regler som möjligt i förväg.

Scipio

Citat från: thermopylai skrivet 17 augusti 2015 kl. 16:14:15
Anmäld.

Jag är sjukt sugen på Churchill och Triumph and tragedy om nån har dem. Central Front också på radarn.
Har precis provkört Churchill och tar gärna ett parti av det på FF.
Triumph and Tragedy har jag också liggandes och har  börjat tittat på reglerna, det ser intressant ut.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Det kommer att bli Pacific War, det garanteras, jag och Granlid kommer att ha det som main event. Kommer att ha Churchill jag också. Väntar med Triumph and Tragedy men ser det gärna spelas.
Imperial Elegy
Space Empires

Engelbrekt

Föranmäld! Björn, jag kan ta dina leveranser.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

Får jag med mig några på Central Front då? Dags att ta anmälningar.

Mats Eden

Önskelistan:
Churchill (anmäld till Alexander på hans ex)
High Frontier (medtages, Alexander är på)
Guns of Gettysburg (medtages), alternativ Napoleon's Triumph (Austerlitz) om större intresse
Central Front (om plats finnes Elias)
Något av COIN-spelen (kan ta med Fire, Distant o/e Andean om intresse finnes)

Blir det nåt med mellanöster-spelet på fredagens dag?

En inte alls uttömmande lista  :)

thermopylai

Om Central front kräver att man dedikerar hela helgen är jag kanske fel person, men om man kan vara med på ett hörn delar av tiden, är jag på.

Delirium

Citat från: Engelbrekt skrivet 17 augusti 2015 kl. 20:22:48
Föranmäld! Björn, jag kan ta dina leveranser.

Briljant, tack så mycket! Jag kommer att belöna dig på något sätt, har inte bestämt hur än dock.
Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Jag siktar själv på att använda mindre än en dag på Central Front. Ju fler vi är deato snabbare går det. Det är inga långa eller långsamma spel var för sig.

Elias Nordling

Central Front: jag vill ha minst fyra spelare för att det ska vara värt att köra. Blir vi sex spelare tror jag vi spelar klart det på en halvdag.