Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2015

Startat av Rydfalk, 13 februari 2015 kl. 13:23:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Monsieur Rydfalk, konventsstart står angiven till 16.00 men om man skulle råka komma tidigare, är någon på plats ändå tror du?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Churchill lär ta 10 timmar för hela spelet, även om det finns ett tournament-scenario.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 26 augusti 2015 kl. 16:24:01
Churchill lär ta 10 timmar för hela spelet, även om det finns ett tournament-scenario.
Det tror jag inte stämmer, vi spelade tournament-scenariot förra veckan och inklusive regelförklaring och setup så tog det runt tre timmar, har alla spelat det så tar det nog mindre än det och det är på 5 turns.
Fullkampanjen är på 10 turns och jag har svårt att se att den skulle kunna ta mer än 5 timmar.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

OK, då har jag hört fel. Jag noterar att spelsidan hos GMT anger 3 timmar för det långa scenariot, och med den beprövade tumregeln "dubbla tiden mot vad det står på kartongen" blir det 6 timmar.

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 26 augusti 2015 kl. 17:14:02
OK, då har jag hört fel. Jag noterar att spelsidan hos GMT anger 3 timmar för det långa scenariot, och med den beprövade tumregeln "dubbla tiden mot vad det står på kartongen" blir det 6 timmar.
Ja 6 timmar för fulla kampanjen är ingen omöjlighet men baserat på ett parti spelat så tror jag att det snarare ligger närmare 5 timmar, men har man lite AP och så så kan det säkert gå att få det att dra ut på tiden.

Mats Eden

Jag föreslår att vi satsar på turneringsscenariot för Churchill.
Som Elias skrev tidigare är det det scenario som designern ser som "huvudalternativ"...

Scipio

Har spela tournament scenariot två gånger nu och inklusive regelförklaring så tar det drygt 3 timmar första gången folk spelar, har alla läst reglerna innan så bör det inte ta mer än tre timmar tycker jag.

Kampanj-scenariot tar nog i så fall knappast mer än 5 timmar då komplexiteten inte ökar över tid i spelet.
Men jag skulle ändå starkt avråda från att köra kampanjscenariot de första gångerna då det förmodligen ger väldigt lite för nya spelare att spela det långa scenariot.
Det tar 1-2 partier för de flesta att överhuvudtaget få koll på vad man gör och vad det får för konsekvenser i spelet längre fram.

Delirium

Av det du berättar och det lilla jag läst om Churchill låter det som något vi kommer att få se mycket av i krigsspelsrummet framöver.  8)
Imperial Elegy
Space Empires

thermopylai

Jag hinner inte heller ner förrän ungefär samma tid som Elias. Men ska också läsa regler i förväg.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Jag kommer lite tidigare så jag kan förbereda setup.

Elias Nordling

Har läst halva reglerna. Lättsmälta, men kräver nog att man spelar för att man ska få känslan av vad de innebär i praktiken.

Engelbrekt

Rydfalk, kan du berätta mer om boendet på skolan?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Rydfalk

Vi hyr ett vanligt klassrum, osäker ännu på vart... men i någorlunda närhet till lokalerna vi planerar använda.
Vi kommer antingen att hyra duschar i den närbelägna sporthallen alternativt använda personalduschar - ska stämma av med vaktmästeriet runt detta.

I övrigt får du nog ställa mer specifika frågor...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Engelbrekt

Ok, var och hur sover man?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.