Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-11-07 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 14 oktober 2015 kl. 08:11:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Patrick_T

Bara vill meddela att jag faktiskt har nykeln till lokalen, och här menar jag till rätt lokal ... för en gång skull ... äntlingen  ... :roll:

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Jag siktar på att vara på plats ca 12.40 så jag hinner sätta upp spelet exakt tills Filip anländer. Jag kommer att spela fransmännen, Filip Wellington och Philippe Blücher.

Herr Maglica kommer också vet vi, och Patrick tittar in med glada tillrop. Någon mer som tänkt kika in? Robert, om du inte har något annat att göra får du gärna vara med oss och leka.
Imperial Elegy
Space Empires

plforest

Maglica

Jag är gärna med och leker. :)   Försöker också lura med mig en polare som inte spelat tidigare.
Robert Maglica

Delirium

Trevligt, trevligt.

Ska dock varna för att Fallen Eagles inte går att spela som ett "riktigt" multiplayerspel (åtminstone inte som jag kommit på hittills) i och med att varje sida bara aktiverar en formation åt gången och sedan lämnar över till fienden. Det har uttryckts åsikter om att det blir mycket downtime för den/de som inte spelar. Kan vara bra att vara medveten om så jag inte beskylls för falsk marknadsföring.  :)
Imperial Elegy
Space Empires

Patrick_T

Jag har en del spel för nybörjare:
Hold the line
Hold fast russia
Several Columbia games
Waterloo SPI
Bastogne SCS
Memoir 44
Etc ...
:ultra:

Delirium

Kul som vanligt men lite glest med folk den här gången. Ett parti Fallen Eagles pågick mellan mig och Filip medan Robert och Phillippe spelade ett Avalon Hill-spel om Arnhem som jag glömt vad det hette. Allt samtidigt som Patrick designade en karta till ett kommande spel. :)

Patrick, lördag 5:e december ser än så länge ut att funka för mig om vi vill försöka få till en träff till i år. :)
Imperial Elegy
Space Empires

plforest

Det var Storm over Arnhem. Efter att ha fått stryk från Roberts red devils, fick jag även bli Blucher på Waterloo slagfältet. Jag fick inte stryk den gången men det var mest på grund att jag inte hann anfalla någon passerande fransk enhet.
Jättetrevligt som vanligt även om jag riskerade ett öga när Patrick sabrerade en flaska bubbelvin. [emoji12] Det är så vi ordnar våra spelträff i Göteborg!

Borde funka också den 5 december för resten.

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Patrick_T

Yep, att flaskan Rotati (halv års firande av "val des Oliviers" träff) exploderade under sabrering var en première för min del, det blev inte så mycket kvar att dricka  :P

På måndag ska jag kolla om lokalen är ledig 5 dec ... och till dess bodde jag kunna posta några bilder ...

Patrick_T

Det var säkert en anorlunda atmosfär, med exploderande flaskor, wargame graphic på dator, och alltihop under bullret av Roberts "counters corners" klippare som lät som en gungstol ...