Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2016

Startat av Delirium, 5 oktober 2015 kl. 20:04:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet 13 januari 2016 kl. 21:24:40Lite kul med närmast ett Normandietema.

Det kanske kan ingå en guidad tur till Ulfs lokal med pågående Atlantic Wall-parti?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Mats Eden

För att kunna förbereda lite... Jag ser två primära alternativ för scenario till The Greastest Day:
1. The Initial plan - Sword och Orne dvs en strand oh luftlandsättningen
2. Operation Perch - Gold och Juno

Båda är bra för fyra spelare, men vi kan ta med ytterligare som kan hantera egna brigader eller motsvarande.
Båda sträcker sig över flera dagar - om vi skulle hinna med det...

Jag lutar väl egentligen mot Perch, främst pga att alla startar samtidigt. Med luftlandsättingen kommer ju den fronten att ta en del tid först... Möjligen att man faktiskt startar landstigningen (första chiten kl 07.00) parallellt med luftlandsättningen...

Robert, har du spelet/regler, eller ska jag skicka material till dig?

Har ni något favoritavsnitt/sida ni helst vill hantera?

tinG

Citat från: Mats Eden skrivet 14 januari 2016 kl. 08:40:36
För att kunna förbereda lite... Jag ser två primära alternativ för scenario till The Greastest Day:

Båda är bra för fyra spelare, men vi kan ta med ytterligare som kan hantera egna brigader eller motsvarande.

Jag lutar väl egentligen mot Perch, främst pga att alla startar samtidigt. Med luftlandsättingen kommer ju den fronten att ta en del tid först... Möjligen att man faktiskt startar landstigningen (första chiten kl 07.00) parallellt med luftlandsättningen...

Jag är intresserad av att hänga på detta projekt. Har spelat GTS tidigare dock inte TGD. 
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mats Eden

Citat från: tinG skrivet 14 januari 2016 kl. 10:43:23
Citat från: Mats Eden skrivet 14 januari 2016 kl. 08:40:36

Jag är intresserad av att hänga på detta projekt. Har spelat GTS tidigare dock inte TGD. 

Vad bra!  :)  :up:

Mats Eden

Planen är att använda Elias exemplar (om inte ett hörnklippt ex finns i Göteborg...?)

Då Elias kommer lite senare på kvällen är min tanke att innan nattning på fredagen ha spelet uppsatt så att vi kan starta tidigt på lördagen.

Beroende på när ni anländer/ork/andra engagemang så kan vi ju eventuellt köra första landstigningen (eller luftlandsättningen) redan på fredagen.

Förutom TGD så skulle fredagen (och möjligen söndagen beroende på uthålligheten för TGD) gärna spelas
EA:Ardennes (tar med, endast spelat solo)
Triumph & Tragedy (newbie, men vill prova kan tas med)
Fallen Eagles (Björn?)

Delirium

Fallen Eagles på söndagen (eller när det nu kan bli aktuellt) är intressant! Jag tar med mitt spel så får vi se när/om tillfälle ges.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Mats Eden

Jon

Jag har ett TGD i Göteborg och har innan visat intresse. Dock har jag varit i stort sett sängliggandes sen november och inte spelat något. Operation på måndag, så med lite optimism så är jag fit for fight till Galore.

Vill gärna spela Triumph & Tragedy, har ett eget ex.

Mats Eden

Jon - hoppas det går bra med operation och återhämtning så att vi kan ses och spela på Galore, både T&T och TGD  :)

Patrick_T

Tack till Björn att ta hand av öppningen fredag kl 16, och mat logistik (finns även Thai mat för de inte så sugen på pizza, eller ?).

Det är så att jag ska inte ha så mycket tid till den Galore 2016.

På samma sätt som amerikansk soldater blev förvånat av tysk offensiv i Ardennes december 44, fick min familj hantera nyligen beskedet att min son Julian - öl bärare Galore 2015 tror jag - hade en stor tumör i urinblåsan (som per tur hade inga metastas). Julian började direkt december 20 sin "battle of the bulge" motoffensiv, direkt på frontlinjen med cytostatiska (som inkluderar inte senapsgas ...).

Han mår mycket bättre nu, men behöver fortfarande en del logistik support av föräldrarna.

Vi ses !

Engelbrekt

Tråkigt att höra Patrick, måste vara hemskt, en mardröm för varje förälder. Hoppas din son blir helt frisk!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Folket

Letar efter Sveaplan 23 men hittar det inte. Är det ett misstag och ska vara Sveagatan 23?

Andreas Lundin

https://www.google.se/maps/@57.6926206,11.9545938,3a,75y,184.52h,95.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sECVUtn0_XLGe_ubgnIJ5tw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=sv

Mellan restaurangen Gyllene Prag till höger i förgrunden och servicebutiken längre ned längs torgets högra kant ligger det. En gammal bio.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

... och tråkigt att höra Patrick. Hoppas att det löser sig, ta det lugnt och ägna din tid åt familjen och vi ser fram emot att se dig nästa år igen!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Patrick_T

Citat från: Folket skrivet 15 januari 2016 kl. 08:00:55
Letar efter Sveaplan 23 men hittar det inte. Är det ett misstag och ska vara Sveagatan 23?

Sveagatan 29, brf föreningslokal.
Ska återkomma med några få parkering tips  :ultra: