Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 12 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

Vae Victis Orages á lést med scenariona Tali-Ihantala (Karelen) och Turda (Transylvanien). Inom EU så ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Wes

"The largest tank battle in history". stämmer det verkligen? Hur mäter dom det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Klas Malmström

Citat från: Wes skrivet 24 januari 2016 kl. 17:10:27
"The largest tank battle in history". stämmer det verkligen? Hur mäter dom det?
Tjockleken på boken.  :D
Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Antalet inblandade stridsvagnar?

Sen är ju frågan hur man definierar ett slag, om hela Operation Barbarossa är ett skag så finns det nog fler stridsvagnar där.

Har för mig att Golan 73 möjligen involverar fler stridsvagnar än Kursk.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Wes

Första dan av Yom Kippur har nog flest stridsvagnsförluster per dygn någonsin.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Jon

Fick Next War: India-Pakistan för några veckor sen och Twilight Struggle Collector's Edition I förrgår. Båda utan tull.

Morabergaren

Jag har haft ett bra år efter några års uppehåll. Bland nyförvärven jag är nöjd med finns: Command & Colors ancients, Napoleon's Triumph, Empires in arms, Grand Illusion, Here I stand och Wilderness war. Inväntar Pax Baltica efter ett framgångsrikt byte så därmed är 7 av mina topp tio på wishlist avbockade.
Har samtidigt gjort en väldigt kritisk granskning av min spelsamling ur synvinkeln, "kommer jag realistiskt att någonsin spela det här mer?" Det kommer att resultera i en annons här så småningom.
Spelar just nu: Flamme rouge (roligt på riktigt) och Seikegahara.

ErikLj

Inför besök av yngre släktingar:
The Awful Green things from outer space

Wes

Elias Nordling

C3i 29 med Plan Orange.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Talon och Liberty or Death med superjackpott på Tull-bingot!
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Delirium

Har köpt Saints in Armor från World of Boardgames och La Bataille de Moscowa från LimeyYank i UK.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Citat från: Scipio skrivet 19 februari 2016 kl. 08:47:58
Talon och Liberty or Death med superjackpott på Tull-bingot!

Talon får du gärna kommentera när du tittat på det och gått igenom det lite. Jag är på "staketet" vad gäller det. Först hade jag det på p500, men tog bort det efter att jag tyckte att det såg lite "ostigt" ut och efter att designerns skrivit en del om det på GMTs blogg. Det liksom klickade inte riktigt och såg tråkigt ut. Jag hoppas att jag har fel. Börjar jag bli gammal och gnällig?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East