Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

AAR OCS RE

Startat av Tysken, 18 september 2016 kl. 20:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tysken

OCS systemet och inlärningen fortsätta. Efter att har spelat ett antal gånger Chir mot Peter, så är det nu äntligen dags för kampanjen från Reluctant Enemies. Min absolut första OCS kampanje. Jag spela Commonwealth medan Peter ta Vichy styrkorna. Förvirring angående landsättning av de Commandos från min sida (alla måste vara i samma hex!!) leda till att vi bestämma att alla är i 12.08 (röd cirkel) för att landstiga. Samma gäller naval stödeld – jag slå en tärning för båda, dvs destroyer och cruiser. Dock är det en tärning per enhet ..... - jag bestämma dock att Cruiser inte skall skjuta på efterhand (vet ju hur det gick för commandos).

Peter har en himla tålamod med en newbie som jag är – framförallt när jag hamna i ett tillstånd av "kortslutning" med reglerna. 

Setup och pre-turn 8th June - Commonwealth
Hittills har jag lärt mig att försvara i djupet, dvs "A" (Haifa), "B" och "C" (Amman) måste försvaras för att undvika sudden death. Mendan jag kan vinna via sudden death genom att tar Beirut eller Rayak airfield. Det är lite halvjobbig terrain – dock är förflyttning via roads väldig snabb, dvs täcka långa sträckor.
Planen för turn 1 visas via de röda pilar. Jag kommer evakuera SP vid Mafra. De röda sträck visa att olika anfallskanaler existerar pga terräng som förhindrar förflyttning. Störst utrymme är i öken österut. Kusten och "mellankanalen" är väldig tajt. Men jag vill trycka tillbaka Vichy styrkorna långsamt. Är än ovan vid vissa regler, men det gå framåt.
ASL, OCS, SCS

Tysken

Förresten - hur lägga man till bilder direkt i texten?

Tack på förhand för hjälpen!

//Tysken
ASL, OCS, SCS

sfclinken

Du får ha någonstans att lägga upp bilden och sedan länka med "img" kommandot.
:D
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

aegneus

Photobucket har fungerat bra för mig