Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2017-02-25 / krigsspel au "Val des Oliviers"

Startat av Patrick_T, 31 januari 2017 kl. 18:45:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 84 Gäster tittar på detta ämne.

aegneus

"Skall du inte hit och spela?
Flytta blippar med pincett?"

Jon

Delirium

Hmmmmmmmmm...vet inte just nu vad jag är sugen på men inte alls omöjligt! Vill suga på karamellen.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Jag säger JA till multiplayer, gärna två-tre stycken under dagen, med riktlinjen att vi engagerar alla som kommer så mycket som möjligt. Vad tänkte du dig i första hand?
Imperial Elegy
Space Empires

Jon

Inte tänkt på något alls, än! Har du?

Kingmaker, Merchant of Venus, Dune, Civilization, Britannia, Conquistador, Titan, Republic of Rome, Empires in Arms, Stellar Conquest, The Sword and the Stars, Space Empires osv osv...

Jon

Bestämmer vi något tidigt som folk vill spela så finns det ju gott om tid till att läsa regler innan.

Hannes

Jag är sugen på multiplayer! Många bra förslag där :). Särskilt Britannia och Space Empires är spel som jag vill testa, men öppen för det mesta - utom möjligtvis Merchant of Venus som jag nog tyckte var ganska trist när Alexander lurade mig att spela det...

Delirium

Kul idéer! Jag kastar in Star Trek: Ascendancy också i ringen.
Imperial Elegy
Space Empires

tinG

Blir det ett Thunder in the Ozarks också?

ps. @Patrick kommer att återbörda en skiva lånad plexiglas

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Det tycker jag absolut! Vet att Jon var intresserad av Tito ockå, och jag tror han menade det spelet och inte den jugoslaviske ledaren...

I övrigt förevisar jag gärna 1805: Rising Eagles om någon är intresserad; och tar med ett GCACW-spel för uppvisning.

Men multiplayer ska också hinnas med, dygnet är ju långt. ;)
Imperial Elegy
Space Empires

Hannes

Jag skulle faktiskt vilja testa Rising Eagles, även om jag var lite gnällig när vi spelade Fallen-varianten så känner jag såhär i efterhand att det nog var en ganska lagom nivå för den sortens spel för mig :).

Delirium

:up: :up:

Enligt min plan är jag där hela dagen från elva, hur ser det ut för dig?
Imperial Elegy
Space Empires

Hannes

Jao, har ju inget annat för mig, så jag är på plats då!

Delirium

Då kanske vi kikar på det först?

Jon är enormt het på multiplayer och har en kompis som dyker upp 14, kanske bra att ha det som hållpunkt, och så vill vi också kika på Tito. Men det finns gott om plats!
Imperial Elegy
Space Empires