Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av ATOs Some Poles Apart, Westerplatte 1939

Startat av Strv102r, 24 mars 2017 kl. 11:30:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

En timme över. Det fick bli detta. .Litet och behändigt. Tärningslöst, men kräver en vanlig kortlek. Setup är klar med tre polska skytteplutoner, en Ganatkastarenhet, en pansarvärnspjäsenhet och en understödspjäsenhet grupperade. I hamnen ligger det gamla tyska krigsfartyget Schleswig-Holstein.

Enter tyskarna.

De strömmar på in på kort håll. Tyskarna har kompanier medan jag har plutoner så de är många fler

Häpp! Där tar de förluster!  :D

Tyskarna begär in  flygunderstöd.

Det gjorde ont...

Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Jag skjuter bort ett tyskt reducerat kompani och drar den reducerade plutonen till bättre ställningar.

Därefter drar jag ur den andra tätplutonen.

Tyskarna hänger på.

Skottväxling kostar båda, men han vinner i långa loppet på det. Han har bara sådan tur med kortdragningarna för verkan!

Jag förlorar huvuddelen av mitt skytte i striden och bör nog dra ur det som överlever.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Därnäst skjuter tyskarna bort Pvpjäsenheten, Grkenheten med och mitt sista skytte i en serie kortdragningar som är osannolik. Han avslutar med att Schleswig-Holstein städar bort undertödspjäseneheten! Jag hade behövt hålla ut ca dubbelt så länge för att vinna. Det hade inte varit omöjligt med mer normala utfall i kort.

Snabbspelat, ca 40 minuter. Tar ingen plats alls. Inte så varierat kanske. Men ett par spelningar på ett hotell eller ett tåg? Eller på ett flygplan?

Helt OK med tanke på formatet!