Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

1814 och det snöar, Ryssland

Startat av nielsen.filip, 16 februari 2018 kl. 15:54:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Rysslands första order (18140209 1800):
Spatsiba!

Kosackförband vilar inte....
Jag vill att Krepow spanar med vedetter mot Sézanne-Champeubertvägen mellan Chapton och bron vid St. Prix.

Karpow stannar i skogarna sydost Montmirail.

[edit] - skrev in fel order, nu uppdaterad

nielsen.filip

Rysslands order (18140210 0600):
Jag vill ha mer information från Krepow rörande fientlig aktivitet mellan Chapton och bron över Petit Morin.

Karpow skall fortsätta att täcka vägen genom skogen.

Wassitchikow ges order att sända vedetter söderut längs vägen väster om nämnda skog i riktning mot Grand Morin.

nielsen.filip

Rysslands order (18140210 1200):
Oklar huruvida den fientliga kavallerikåren har identifierats ännu men nyheten om formerat kavalleri på framfart bakom min arméavdelning är oroande och detta måste redas ut innan vidare framryckning kan ske. Vad jag förstår har jag allt mitt kavalleri söder om Petit Morin. Jag vill dock inte överge bron vid La Ferté nnan jag vet mer om fiendens intentioner och beordrar därför att ett regemente ur Sass' division  skall befästa övergången medan resterade del av divisionen skall stoppa vid korsvägen halvvägs til Bussiérs. Resterade del av armén drar dig tillbaka mot Viels Maisons. Tscherbatov tar täten, följt av Lieven minus Sass. Bro + Tross omkring Bussiérs.

Mitt kavalleri beordras återsamling kring Wassitchikows brigad med huvuduppgift att hålla fienden söder om Petit Morin och om det blir nödvändigt skall boerna söder om Montmirail brännas.

Själv rider jag mot Wassitchokow

nielsen.filip

Rysslands order (18140210 1800):
Jag fortsätter min marsch mot Montmarail Låter Sass och Liven ta kön bakom tross och broingenjörer. Skickar en ryttare i förväg för att informera York om min marschordning och att denna skall vidare befordras till Blücher. Mitt lätta kavalleri skall undvika strid med överlägset fientligt kavalleri och dra sig ur för reorganisering i skydd av preussarna.

nielsen.filip

Rysslands order (18140211 0600):
Koncentrerar armén mellan Fontenelle och Montmiral. Mannarna skall vila och reorganisera efter nattens marsch. Lievens kår håller sig mellan Fontenelle och vägkorset. Tscherbatow backar upp preussarna.

Skickar nu också efter det kvarlämnade regementet vid La Ferté. Dess tillbakadragning som skall understödjas av Krepows vedetter som skall patrullera alla övergångar av Petit Morin (?). Wassitchikow kvarstår i reserv bakom huvudstyrkan.

nielsen.filip

Rysslands order (18140211 1200):
Allt jag gör är att skicka söka kontakt med Blücher för att omöjligt möta honom öga mot öga, samt patrullerar i riktning St. Prix

Har inte tillgång till översiktskartan men har för mig att orten ligger österut...