Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bilder från Krigsspelsrummet på SydCon (Stora bilder)

Startat av unic, 5 augusti 2006 kl. 01:42:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "sfclinken"Men ska vi räkna RIKTIGA spelare så var det nog mer sparsamt  :ultra:

Magic & inget annat?

Holmgren

Bra jobbat!  :up:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tobias

Kan bara instämma, bra jobbat! :up:
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Elimää

Kul med bra bilder i bra format :)
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"bilder i bra format :)

Och hur många m2 är din bildskärm på?

:(

Scipio

Citat från: "Elimää"Kul med bra bilder i bra format :)
Håller inte med. Majoriteten har inte 21"+ skärmar och 8mbit+ uppkopplingar...
"Randomization is too important to be left to chance"

Elimää

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Elimää"Kul med bra bilder i bra format :)
Håller inte med. Majoriteten har inte 21"+ skärmar och 8mbit+ uppkopplingar...

Alla har vi olika uppfattningar och din är ju representerad redan :)

Det jag menade var ju självklart att bilderna var av bra kvalitet mer än att skryta om prestanda.  Men kanske skulle zippas eller göras något mindre storleksmässigt för att kunna laddas snabbare för dom stackars satar som inte har hängt med i utvecklingen   :oops:
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Det är jäkligt opraktiskt att sitta och scrolla fram och tillbaka på bilder som är stora som schackbräden webbläsaren. Jag tappar intresset på nolltid och det är jag säkert inte ensam om.

Som respons kan den som lagt upp bilden antingen tycka "skaffa större bildskärm" eller "hrm... man kanske skulle processa bilderna så att fler tittar på det jag har att visa." Det handlar i slutändan om huruvida man tycker att man har något att visa eller om man mest tycker att det är viktigt att diskutera bildskärmsprestanda.

:ultra:

Olle P

Använder man Firefox kan man ju lägga till Image Zoom, så att man kan se bilderna i vilken storlek man vill. :up:

/Olle

Scipio

Citat från: "Elimää"Det jag menade var ju självklart att bilderna var av bra kvalitet mer än att skryta om prestanda.  Men kanske skulle zippas eller göras något mindre storleksmässigt för att kunna laddas snabbare för dom stackars satar som inte har hängt med i utvecklingen   :oops:
Nu sitter jag själv iofs med stor skärm, hög upplösning och 8mbit uppkoppling så personligen skulle jag föredra de större bilderna om det inte vore så att jag tror att den större delen inte gillar att bränna pengarna på sådant.
När jag lägger ut bilder är det för att jag hoppas att så många som möjligt ska kunna ta del av dom och uppskatta det. Att lägga ut det i ett för majoriteten otympligt format går emot tanken med att många ska ha glädje av det.

A F

Citat från: "Olle P"Använder man Firefox kan man ju lägga till Image Zoom, så att man kan se bilderna i vilken storlek man vill. :

Man ska alltid - så länge man vill visa nått av allmänt intresse - utgå från att surfaren sitter på nått ställe med liten bilskärm och nån halvgammal version av Explorer. Annars så har man signalerat att det man visar inte är av allmänt intresse.

Jfr. detta med att det för fem år sen fanns många komersiella sidor med stora tjusiga intoduktionsfilmer, balla grafiska trick & "du måste ha den senaste javaflashen instalerad"  - och detta på sidor som sålde trädgårdsredskap eller bildäck. Inga komersiella idag sidor har intoduktionsfilmer, inga grafiska trick är ballare än nån liten gif & allt funkar med Explorer direkt ur påsen.

unic

Själv sitter jag på långsam 256-kbit lina, och kör 1280x1024 som desktop-upplösning... men har inget emot att använda scrollning.  Smaken varierar, som sagt - personligen ser jag hellre större bilder så att man kan se detaljer, men får använda scrollning för att se hela bilden, eller zooma ut (vilket IE också stödjer!).

Jon Karlsson

Är det något som hindrar att bilden som visas direkt i forumet är i hanterbar storlek och att den länkar till originalbilden?

Själv sitter jag med stor skärm och 20 Mbit/s-lina men jag kör inte webläsarna maximerade på bredden, så gigantobilder direkt i forumet funkar inte för mig ändå.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

ameliasspelhörna

(apologies in advance for lack of Swedish)

Ola came home from Sydcon at 1am on Friday night, feeling extremely tired and stressed, but one of his first thoughts was to put up some pictures to show how the day had gone. He didn't have the time or energy to edit them all to suit everyone's specifications.

This was his first convention in a long time, as he has Aspergers Syndrome and finds social situations with lots of noise and people tiring and stressful. He thinks, and I agree, that he took on a bit too much with being at Sydcon all three days, but nevertheless he managed it, and his priorities were to represent this site and wargames in general in a positive way at Sydcon, and to report back here so you all knew how it went.

He put in a lot of time and effort (and thanks to those of you who gave encouraging comments), but now this nitpicking over screen sizes has left him feeling very discouraged and I wouldn't be surprised if it put him off helping again in future.

Of course, one of you is welcome to download the pics, shrink them to your hearts content, and put them up again in a size that might satisfy the masses.

Amelia

Scipio

Oj, hoppas verkligen inte att mina kommentarer tolkades som kritik av Olas mycket trevliga bilder som vi även tackade för överst! Dessa uppskattades mycket och det är det finns inget mer att säga om det!
Väldigt ledsen om det har uppfattats så för det var inte min åsikt i varjefall.

Det jag kommenterade var Elimääs kommentar om att ju större format desto bättre att lägga ut det för det tycker jag inte, men som Elimää sa så är det ju en smaksak och ingen har mer rätt än någon annan.
Vi är några här på forumet som älskar att hänga upp oss på alla små meningslösa detaljer och diskutera dom utan ände för diskuterandets skull. Vi är väl felskapta förmodar jag.   :)

Det inget förringande av Olas orginalbilderna som uppskattas mycket och jag önskar endast att jag hade haft möjlighet att transportera mig själv ner till gemenskapen på sydcon!