Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT-rea

Startat av nielsen.filip, 15 oktober 2018 kl. 21:55:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Alla vet att världen kretsar kring Napoleon och därför går ryktet att GMT skall börja sin rea på 205-årsdagen av slaget vid Leipzig, dvs imorgon. Uppenbarligen har man väntat med rean väldigt länge för att just detta skall sammanfalla.
Om detta stämmer och rean börjar imorgon så får ni fylla i era förhastade köp i denna tråden.

https://www.gmtgames.com/

nielsen.filip

Uppenbarligen kör de en Bernadotte. Starten uppskjuten till den 18:e.
https://boardgamegeek.com/thread/2075453/october-sale-still

Delirium

Haha, stackars Bernie, alltid långsam.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

nielsen.filip

Jag slog till.

Blue Cross, White Ensign: 17.5$
Won by the Sword: 15$
Frakt: 21$
Okänt påslag från Leviathan: xxx Sek

Så vi får se om det blir en bra affär eller inte.

Recensionerna på Won by the Sword är ju rätt skakiga men Ola/Strv102r har övertygat mig med sin försklassiga replay plus positiva intryck.

Delirium

Det är klart, halva reapriset blir ju billigt. Men dyr dollar och frakt plus tripper happy-tullen gör det till hazard. Han beklagade ju verkligen att det inte funkar med EU friendly på rean som det gör med P500...
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Citat från: nielsen.filip skrivet 19 oktober 2018 kl. 09:56:54
Jag slog till.

Blue Cross, White Ensign: 17.5$
Won by the Sword: 15$
Frakt: 21$
Okänt påslag från Leviathan: xxx Sek

Så vi får se om det blir en bra affär eller inte.

Recensionerna på Won by the Sword är ju rätt skakiga men Ola/Strv102r har övertygat mig med sin försklassiga replay plus positiva intryck.

Tack!

WbtS är fruktansvärt undervärderat. Tyvärr verkar det inte bli några fler spel i serien. Jag hade gärna sett stt spel på fälttågen i Böhmen eller Sachsen.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

aegneus

Citat från: Delirium skrivet 19 oktober 2018 kl. 13:46:08
Det är klart, halva reapriset blir ju billigt. Men dyr dollar och frakt plus tripper happy-tullen gör det till hazard. Han beklagade ju verkligen att det inte funkar med EU friendly på rean som det gör med P500...

EU friendly P500 i sex månader till? Sedan är det stopp där med (eller övergångsregler som kanske hjälper)

tilde72

Jag fick betala 77:- tull igår på ett paket från USA som innehöll en ersättningsbricka till ett spel med angivit värde 1$.

nielsen.filip

Citat från: tilde72 skrivet 20 oktober 2018 kl. 14:36:00
Jag fick betala 77:- tull igår på ett paket från USA som innehöll en ersättningsbricka till ett spel med angivit värde 1$.

Ojojoj. Hoppas jag inte får ett påslag på 1000%.
5000:- blir inte en jättebra affär. :)

Carl

Man blir ju sugen med en ordentlig rea, men frakt, tull och moms tar bort stora delar av incitamentet. Läste på lite inför en ev. beställning och tydligen så behöver man inte betala tull om värdet på varan + frakt ligger under 1500 kr. Men moms ska betalas oavsett på 25% på varan + frakt. Så det är nog bara kallt att räkna med det påslaget.

Jag landar nog i att hålla mig till p500 och euro friendly shipping. Håller tummarna för att den lösningen finns kvar eller kan sättas upp på annat sätt även efter ett ev. Brexit.

nielsen.filip

Jag förstår att alla har väntat med oerhörd spänning på vad slutkostnaden för detta skulle bli och nu vet jag.

149 kr tyckte myndigheterna var rimligt andel.

Summan blev då ~650 kr.

~950 kr för båda spelen och frakt är det billigaste jag hittar på nätet just nu. Med enkel logik har jag nu tjänat 300 kr som jag måste lägga på något annat spel.

/filip