Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hur många av er....

Startat av Daniel*U2*, 26 november 2005 kl. 15:15:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

totte30

Du glömde Schwerpunkt som bl a har utgivit Russo-German War, vars kampanj jag spelat några gånger. Men jag får nog koppla in en projektor nästa gång, man saknar verkligen fågelperspektivet när kartan är på över 20 000 hexes och enheterna är på division/brigadnivå :D

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

A F

Citat från: "totte30"man saknar verkligen fågelperspektivet när kartan är på över 20 000 hexes och enheterna är på division/brigadnivå.

Jag har svårt för det där med bildskärmsperspektiv på kartor. (Eller så behöver jag bara en större bildskärm.) Men det kanske är en vanesak.

Holmgren

Citat från: "tinG""P40-8, 2328, NW, 22.1, 5,5, INV, -2, INV "

Är inte det koden för att avfyra kärnvapen i Wargames?

Citat från: "Anders Fager"Fullständigt avspänt.   :P

Och du klagar på ASL...  :wink:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "tinG""P40-8, 2328, NW, 22.1, 5,5, INV, -2, INV "

Är inte det koden för att avfyra kärnvapen i Wargames?

Nej, det är Newton-koden. Lös den och du hittar Jungfru Marias hemaporr-film "det sjunde gomseglet".

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Nej, det är Newton-koden. Lös den och du hittar Jungfru Marias hemaporr-film "det sjunde gomseglet".

Är det den med Ricky Brusch i?  :P
En mycket bitter liten man.

Olle P

Citat från: "magnus lindström"... grafiken i dataspel ser ut att höra hemma på 80-talet.
Inte i Combat Mission: Barbarossa to Berlin eller Combat Mission: Afrika Korps.
Inte heller i simulatorn Steel Beasts Professional (som kan köras som RTS). Se film. (Varning! 12MB fil.) :ultra:

Citat från: "magnus lindström"Nej krigsspel behöver inte vara flashiga men det skadar ju inte om de är vackra.
Det tycker jag med! :up:

/Olle

BigPapaBear

Citat från: "Olle P"Inte i Combat Mission: Barbarossa to Berlin eller Combat Mission: Afrika Korps

Fick ovan nämnda titlar i present av en kamrat, och jag kan hålla med om att de är snygga. Dock vill jag påstå att realismen i dem är på tok för låg. Vanligt taktiskt tänkande räcker inte. Man måste tänka "dataspel".
En mycket bitter liten man.