Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

WiFCon

Startat av sfclinken, 14 augusti 2006 kl. 14:00:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Nångång kanske man får tillfälle att åka dit... :wink:

Kolla bord fyra, där skulle man suttit..eller stått  8)

http://mysite.verizon.net/vze1se6h/WC081206/
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Säga vad man vill om WiF. De där gubbarna verkar ha haft jävligt skoj! Frågan är om inte det är huvudsaken. Dags för ett svenskt WifCon? :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Dags för ett svenskt WifCon? :P

Hmm...... :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elimää

Citat från: "Andreas Lundin"Säga vad man vill om WiF. De där gubbarna verkar ha haft jävligt skoj! Frågan är om inte det är huvudsaken. Dags för ett svenskt WifCon? :P

Om inte jag missminner mig så har det väl varit några svenska Wifcon, men det var ju några år sedan :)
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

BigPapaBear

Det måste vara ett låååångt konvent. Två veckor, spel dygnet runt, inga matpauser?
En mycket bitter liten man.

Tommy Röhs

Citat från: "Andreas Lundin"Säga vad man vill om WiF. De där gubbarna verkar ha haft jävligt skoj! Frågan är om inte det är huvudsaken. Dags för ett svenskt WifCon? :P

Gärna! Bara jag slipper arrangera det igen...

:D

sfclinken

Citat från: "Tommy Röhs"Gärna! Bara jag slipper arrangera det igen...

:D

Berätta mer...
GMY Peter

Delirium

Berätta mer...
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Varför inte köra utslagsturnering.
Ingen får gå hem förren alla matcher är klara...    :lol:
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

Tror att året var 1996.
Ordnade en "World in Flames" vecka i Uppsala, var i kontakt med Harry Rowland och fick hans välsignelse att kalla spektaklet för WiFCon.

På den tiden fanns det en spelförening med egen lokal i Uppsala
(kommer inte ihåg vad föreningen hette) så jag hyrde den och satte upp lite annonser här och där.  

Jag fick uppfattningen att intresset för ett WiFCon var större än det var. Men när det kom till kritan så var det inte många som dök upp. Totalt var det 7 (eller om det var 8) personer där. (Alla från stockholms området)

Så jag gick back några tusenlappar och eftersom intresset var svalt så har jag inte försökt igen