Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Flytthjälp

Startat av B_J_S, 26 november 2020 kl. 18:39:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

B_J_S

Är och tittar på nytt hus och det har uppstått ett dilemma.
Har en massa spel och ser att det antagligen kommer att gå åt i runda tag 80 flyttkartonger.
Inser att det blir ett dyrt sätt göra det på.

Är det  någon som har förslag på ett enklare och smidigare sätt att flytta högen spel?

Tacksam för förslag. :up:
//Jonas

aegneus

Det brukar inte vara så dyrt att hyra flyttkartonger. I Göteborg finns det för en tia. Och du behöver ändå minst lika många till till resten av huset.

Om det är något jag lärt av alla flyttar så är det att skaffa mer kartonger än du behöver. Det kanske kostar en tusenlapp extra men ack så mycket tid och bekymmer det besparar.

B_J_S

Citat från: aegneus skrivet 26 november 2020 kl. 19:14:32
Om det är något jag lärt av alla flyttar så är det att skaffa mer kartonger än du behöver. Det kanske kostar en tusenlapp extra men ack så mycket tid och bekymmer det besparar.
Tror på det också, men nya kartonger kostar runt 100kr för 10 st. Så då skulle summan hamna på 8kkr vilket är mycket.

Tänkte att man kanske skulle kunna använd pallar och plasta dem. Tror att det skulle vara enklare.
//Jonas

jerry

Gå till närmaste statliga myndighet o be att få tala med vaktmästaren eller fastighetsserviceteknikerna.... be snällt.... dom kan ha i sina gömmor, o en bakelse eller nåt kan göra underverk.... :up:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Elias Nordling

Alltså, om kartongerna kostar 10 kr styck blir det 800 kr för 80 kartonger, inte 8000.

Påminn mig att dubbelkolla oddsen om jag spelar mot dig  :mrgreen:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kunde ge min fru skulden då hon lägger sig i hur jag packar.
Vilket ger en lätt härdsmälta!
Men....

Mea culpa. :D
//Jonas

Scipio

Anlitar du flyttfirma för flytten så brukar flyttfirman låna ut kartonger gratis.
Med RUT nu så kanske det inte blir tokdyrt...?

Jag tänker själv flytta i februari och jag ska ta in prisuppgifter från några firmor för att se vad det landar på.
Är dock rädd för att initial-indikationen kommer att vara mycket vettig och sen så snart dom ser bokhyllorna där hemma så dubblar eller tripplar dom dom det på stört...   :cry:
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Flyttfirma är klart värt pengarna. Och som sagt hyr de ut flyttkartonger också.

aegneus

Eftersom man ändå måste ha flyttkartonger och de som sagt ofta ingår i flyttfirmans offert är flyttfirma definitivt värt att kolla på.

Andreas Lundin

Flyttade alldeles nyss och ja, det går åt betydligt fler flyttkartonger än man initialt tänkte sig. Och ja, det är värt varenda krona med flyttfirma. Om det blir en nästa flytt ska jag ta in offert på att packning ska ingå. Sedan tar jag semester den vecka de flyttar. Det hade sparat mycket tandagnissel och lagt på några år på livet.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Det dyraste med flyttfirma är alla saker dom har sönder eller slarvar bort är min erfarenhet. Särskilt om dom inte får packa själva, då är det som soffkuddarna rent demonstrativt ska få revor.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

B_J_S

Citat från: Scipio skrivet 27 november 2020 kl. 08:56:47
Är dock rädd för att initial-indikationen kommer att vara mycket vettig och sen så snart dom ser bokhyllorna där hemma så dubblar eller tripplar dom dom det på stört...   :cry:
Håller med. Mina lådor för spelen är bara förnamnet för antalet boklådor jag lär behöva. :shock:
Tydligen är 18kg ett mått man inte får gå över!

Många lådor blir det.
//Jonas

B_J_S

Citat från: Andreas Lundin skrivet 27 november 2020 kl. 09:53:25
Om det blir en nästa flytt ska jag ta in offert på att packning ska ingå. Sedan tar jag semester den vecka de flyttar. Det hade sparat mycket tandagnissel och lagt på några år på livet.
Vi har tänkt att göra samma.
Men att låta någon annan packa spelen finns inte i min världsbild. Det är ålderdomliga klenoder som har ett stort värde som måste bevaras!
Tja...ålderdomliga - meh, men ändå
//Jonas

Strv102r

Citat från: Andreas Lundin skrivet 27 november 2020 kl. 09:53:25
Flyttade alldeles nyss och ja, det går åt betydligt fler flyttkartonger än man initialt tänkte sig. Och ja, det är värt varenda krona med flyttfirma. Om det blir en nästa flytt ska jag ta in offert på att packning ska ingå. Sedan tar jag semester den vecka de flyttar. Det hade sparat mycket tandagnissel och lagt på några år på livet.

:up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

CiteraDet dyraste med flyttfirma är alla saker dom har sönder eller slarvar bort är min erfarenhet. Särskilt om dom inte får packa själva, då är det som soffkuddarna rent demonstrativt ska få revor.

Låter som en usel flyttfirma, jag har inte råkat ut för nåt sånt.