Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire IX • 8 - 10 oktober 2021 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 maj 2021 kl. 12:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Andreas Johnson skrivet 23 september 2021 kl. 10:58:34
Funkar inte för mig att editera bladet... Vill minnas aty det var nåt liknande krångel sist som bara Rydfalk kunde lösa...

Nån får gärna skriva in Pericles på mig under fredagen....
Fixat
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Delirium

Om det behövs plats spontant i något av Periclespartierna kan jag tänka mig att hoppa in.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

David Sunnergren

Funkar inte för mig att editera bladet... Vill minnas aty det var nåt liknande krångel sist som bara Rydfalk kunde lösa...

Är det så att Rydfalk tycker du väljer fel och därför inte ger dig redigeringsbehörighet? :)

Andreas Johnson

Andreas Johnson

Citat från: Delirium skrivet 23 september 2021 kl. 12:34:06
Om det behövs plats spontant i något av Periclespartierna kan jag tänka mig att hoppa in.

Det är nog bara att fylla på i bladet.

Rydfalk

Citat från: David Sunnergren skrivet 23 september 2021 kl. 12:34:20

Är det så att Rydfalk tycker du väljer fel och därför inte ger dig redigeringsbehörighet? :)

Skickat ett Cease and desist via PM.
Bara så att du vet!
:twisted:
"Hoppas det regnar i sommar!"

rensarn

Versailles 1919 på fredag kväll?
Tjae, varför inte - intressant med
hur man har gjort spel på ämnet.
Jag är på!

Testa på att avsluta det stora kriget -
vad kan gå fel?
Rensarn

Vidarrr

Citat från: rensarn skrivet 23 september 2021 kl. 18:33:55
Versailles 1919 på fredag kväll?
Tjae, varför inte - intressant med
hur man har gjort spel på ämnet.
Jag är på!

Testa på att avsluta det stora kriget -
vad kan gå fel?

Kul! Jag plockar med mitt ex. Vi räknar med att dyka upp vid åttasnåret.

Frocken

Godafton

Ulf och jag avser att sätta upp BAR Zorndorf, Fredrik den Stores preussare stångar pannan blodig mot ryska grönrockar vars ledare Graf Fermor smög iväg för pudra peruken under större delen av slaget.
http://obscurebattles.blogspot.com/2015/06/zorndorf-1758.html

Vi anländer på onsdag så partiet kommer stå uppe hela konventet, eller tills det är färdigt, så det finns utrymme för några fler spelare.

Om Jonas eller någon annan sätter upp ett GOSS scenario sliter jag mig gärna en stund från Förnuftets Tidsålders civiliserade krigföring för mer barbariska krig.

Wes

Citat från: Frocken skrivet 24 september 2021 kl. 21:57:19
Godafton

Ulf och jag avser att sätta upp BAR Zorndorf, Fredrik den Stores preussare stångar pannan blodig mot ryska grönrockar vars ledare Graf Fermor smög iväg för pudra peruken under större delen av slaget.
http://obscurebattles.blogspot.com/2015/06/zorndorf-1758.html

Vi anländer på onsdag så partiet kommer stå uppe hela konventet, eller tills det är färdigt, så det finns utrymme för några fler spelare.

Jag hakar gärna på men kommer tidigast torsdag kväll. Reviderade/uppdaterade regler antar jag?

Elias Nordling

Har till slut skaffat Space Empires, nån som är intresserad av parti, jag är fortfarande obokad lördag söndag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Frocken

Citat från: Wes skrivet 25 september 2021 kl. 09:42:24

Jag hakar gärna på men kommer tidigast torsdag kväll. Reviderade/uppdaterade regler antar jag?

Taget, och vi kör uppdaterade regler ja. Har bl.a nya kavalleri-blippar i lådan någonstans.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Kanske förtjänar att nämnas igen att även om folk ser ut att boka upp sig ganska minutiöst så finns det fortfarande de av oss som kommer att vara öppna för spontanspel. Själv håller jag öppet dels för att jag inte vet riktigt vad jag orkar med, och dels för att jag inte vet vad jag kommer att vara sugen på där och då. Så jag hoppas att ingen (inklusive jag själv) kommer att stå utan partners. :)

Inte alls omöjligt att Space Empires funkar vid lämpligt tillfälle, har haft lite otur tidigare och spelat mot de som är mycket bättre än jag på det. Jag tror till och med att SpaceCorp kan vara aktuellt också, känns som jag har ett fantasy/rymdtema på gång...
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires