Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Björn von Knorring

Citat från: thermopylai skrivet 17 augusti 2022 kl. 10:26:54
Citat från: Francisco skrivet 16 augusti 2022 kl. 13:56:37Age of Monarchs på lördag
Fire in the lake på söndag
//Francisco

Jag gissar att Age of Monarchs är ett heldagsspel, eller Fredrik H?
Hinner vi FitL på söndag om man måste åka på eftermiddagen? Har hört att det är ett av de längre COIN, men inte provat.

Ett parti Fitl bör man hinna på tre - fyra timmar om man kör ett kort scenario. Det kan ju ta slut tidigare också. Men om man siktar på att vara klar till 15 och börjar efter frukost ska det inte vara några problem även om man är ovan och/eller har lite AP.

Delirium

CiteraEuropa Universalis Price of Power om det kommit eller nån har ett speltestexemplar?

EU PoP missar ännu ett ff men är realistiskt satt till q4 i år. Så ff i vår TROR jag mig kunna bjuda på en rejäl omgång!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Avdelningen för saker som slutat fungera för att det kom en pandemi och då sade alla upp massa folk och sedan när de behövde dem igen ett år senare så fanns de märkligt nog inte kvar: Det går inte att boka tågbiljetter från Linköping till Stockholm på söndagen. Banarbete planeras men de har inte planerat klart ännu så det finns ingen tidtabell tre veckor innan.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Jag rekommenderar alltid bussen före tåget till/från Stockholm.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Jag kan göra saker på tåget till skillnad från bussen, då jag blir åksjuk. Jag har hursomhelst aldrig haft problem med tåget från Linköping till Stockholm. Problemen nu är inte tågen heller utan Trafikverket som inte hunnit planera klart sina banarbeten ett par veckor innan de ska utföras, något som normalt görs med ett halvårs marginal.

Elias Nordling

Nån som vill spela Enemy Action: Kharkov på onsdag kväll-torsdag fm?

Anders Larsson

Citat från: Francisco skrivet 16 augusti 2022 kl. 13:56:37Nästa yrkesskada kommer upp - spelat diktator i diverse spel.
Så jag bestämmer att vi spelar Fire in the lake på söndag.
Tar ej emot andras åsikter, vilken typ av diktator vore jag då.

Ska lägga in nu.

Age of Monarchs på lördag
Fire in the lake på söndag

Måste fylla ut fredagen och ha någon reserv för lördagen, men det ser bra ut nu.

//Francisco

Hej Francisco! 
Söker ni fler spelare för Age av Monarchs på Lördagen så är vi tre stycken från Göteborg som gärna är med !?
/Anders Larsson

Linus Widborg

Citat från: Björn von Knorring skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:26:52Jag är alltid intresserad av COIN. Välj valfritt COIN och jag tar den faktion som blir över :)
Jag och min godevän Polki bokade precis upp oss på FF2206 och vi lirar gärna COIN. Jag har spelat några få av dem men spenderar gärna en massa tid att lära mig flera. :)

Mvh,

/Linus
:ultra:

Rydfalk

Det har blivit en del ändringar. Kolla gärna i Informationstråden att bokningarna ser rätt ut!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Linus Widborg

Citat från: thermopylai skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:16:56
Citat från: Francisco skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:06:56Hej

Jag och Emil Ekbom är sugna på COIN-spel eller några andra "politik/krig" i härlig kombination.
Vi kommer båda på fredagen och är där till söndag.
Spel vi har att bidra med är
Andean Abyss, Distant Plains, Cuba libre, Here I Stand.

Men vi spelar jättegärna andra spel.

Finns det några som är sugna på att boka in sig på sådant spel?

//Francisco

Jag är intresserad av att spela Here I Stand och Distant Plain, även t.ex. Virgin Queen, All Bridges Burning om nån har med dem.

Age of Monarchs Fredrik H? Europa Universalis Price of Power om det kommit eller nån har ett speltestexemplar?

Själv tar jag gärna med Mega Civ/Western/Eastern Empires om det finns intresse? Funkar fint med typ 6+ spelare.

Jag är ju en Civ nörd ut i fingerspetsarna så jag lirar gärna om det finns tillfälle. :)
Lite oklart ännu vilka dagar jag är där men låt oss lobba för detta.

Mvh,

/Linus

Björn von Knorring

Citat från: Linus Widborg skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:36:58
Citat från: Björn von Knorring skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:26:52Jag är alltid intresserad av COIN. Välj valfritt COIN och jag tar den faktion som blir över :)
Jag och min godevän Polki bokade precis upp oss på FF2206 och vi lirar gärna COIN. Jag har spelat några få av dem men spenderar gärna en massa tid att lära mig flera. :)

Mvh,

/Linus

Coolt. Ska vi satsa på lördagen direkt efter frukost? All bridges burning är ju på tre om vi inte blir fler.

Linus Widborg

Citat från: Björn von Knorring skrivet 31 augusti 2022 kl. 23:39:52
Citat från: Linus Widborg skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:36:58

Det låter som en möjlighet. :)
Jag har dock inte riktigt hunnit lägga upp en plan ännu. Men vi kan ju hålla kontakten och bestämma något när det närmar sig. Men ett gäng COIN ska vi väl hinna lira.

Mvh,

/Linus
Mvh,

/Linus

Coolt. Ska vi satsa på lördagen direkt efter frukost? All bridges burning är ju på tre om vi inte blir fler.

Elias Nordling

Hur ska man göra när man pluggar Roads-kombon, finns det en enande regelbok?

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  3 september 2022 kl. 11:39:00Hur ska man göra när man pluggar Roads-kombon, finns det en enande regelbok?
Tror inte det.
Spelade igenom Liberty Roads nyligen så jag tänker skumma de delar som jag redan kan i Victory Roads reglerna och luska ut vad som skiljer i övrigt.
"Randomization is too important to be left to chance"

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet  3 september 2022 kl. 11:39:00Hur ska man göra när man pluggar Roads-kombon, finns det en enande regelbok?

Men kunde ju tycka att jag borde kollat upp det, tack för påminnelsen. Hittade detta på BGG; https://boardgamegeek.com/filepage/203858/rules-grand-combined-game