Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Fredrik H

Citat från: Scipio skrivet  4 september 2022 kl. 10:40:24
Citat från: Elias Nordling skrivet  3 september 2022 kl. 11:39:00Hur ska man göra när man pluggar Roads-kombon, finns det en enande regelbok?
Tror inte det.
Spelade igenom Liberty Roads nyligen så jag tänker skumma de delar som jag redan kan i Victory Roads reglerna och luska ut vad som skiljer i övrigt.

Den stora skillnaden är den sovjetiska logistiken kring offensiver, men de avsnitten bör läsas ordentligt, jag och Jonas behövde ett par dagar på oss innan en specifik fråga klargjordes. Nu har vi i och för sig båda fyllt 50 rätt nyligen...

tinG

Citat från: Fredrik H skrivet  4 september 2022 kl. 20:44:26
Citat från: Scipio skrivet  4 september 2022 kl. 10:40:24
Citat från: Elias Nordling skrivet  3 september 2022 kl. 11:39:00Hur ska man göra när man pluggar Roads-kombon, finns det en enande regelbok?
Tror inte det.
Spelade igenom Liberty Roads nyligen så jag tänker skumma de delar som jag redan kan i Victory Roads reglerna och luska ut vad som skiljer i övrigt.

Den stora skillnaden är den sovjetiska logistiken kring offensiver, men de avsnitten bör läsas ordentligt, jag och Jonas behövde ett par dagar på oss innan en specifik fråga klargjordes. Nu har vi i och för sig båda fyllt 50 rätt nyligen...

:D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Finns det någon stockholmare som kan tänka sig att ta med ett spel som sålts och lämna över i stan?

Förtydligande: ta med ett spel från Rimforsa och lämna över i Ståkkålm. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Linus Widborg

Jag försöker få tillgång till det digitala spelschema arket för att visa mitt intresse för bla. COIN på lördag/söndag men jag får inga skrivrättigheter  :shock:
:ultra:

B_J_S

//Jonas

B_J_S

Kommer upp på torsdag men har inget inplanerat tor-fre.
Någon som har nått skoj på gång?

Jonas
//Jonas

Fredrik H

Citat från: Delirium skrivet  6 september 2022 kl. 20:01:10Finns det någon stockholmare som kan tänka sig att ta med ett spel som sålts och lämna över i stan?

Förtydligande: ta med ett spel från Rimforsa och lämna över i Ståkkålm. :)

Det går nog bra, jag bor i Barkarby och jobbar på Kungsholmen (nära Fridhemsplan) om köparen vill veta.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Citat från: Fredrik H skrivet  7 september 2022 kl. 22:30:51Det går nog bra, jag bor i Barkarby och jobbar på Kungsholmen (nära Fridhemsplan) om köparen vill veta.

Strålande, stort tack. Meddelar detta.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Bara en lustig detalj jag uppmärksammade. Om man kolla priserna för ankomst onsdag, torsdag eller fredag kostar det 5 700 resp 5 050 resp 3 375 för enkelrum. Det betyder att det bara kostar 650 mer att komma på onsdag jämfört med torsdag, men det kostar 1675 kr mer att komma på torsdag än fredag? Assymetriskt?
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  9 september 2022 kl. 09:43:48Bara en lustig detalj jag uppmärksammade. Om man kolla priserna för ankomst onsdag, torsdag eller fredag kostar det 5 700 resp 5 050 resp 3 375 för enkelrum. Det betyder att det bara kostar 650 mer att komma på onsdag jämfört med torsdag, men det kostar 1675 kr mer att komma på torsdag än fredag? Assymetriskt?
Om man kör fredag - söndag / 2 så blir det 1687,5 per natt så mitt intryck är snarare att torsdagsnatten är i linje med resten av helgen medans onsdagnatten är rabatterad med 650kr.

Kan kanske ha att göra med hur beläggningsfördelningen över veckodagarna ser ut antar jag.

Är det samma rabatterade billiga pris för måndag och tisdag så bör vi nog fundera på att förlänga FF-tjuvstarten med en dag eller två...   :mrgreen:

Fredrik H

Noterar att ett antal kanske vill spela Age of Monarchs. Jag misstänker att det är mitt (förhoppningsvis speldugliga) hemmabygge som ska spelas. Ingen har emellertid hämtat reglerna eller något åt det hållet (har dom bara i pappersform). Antingen får någon ta tag i detta och styra upp verksamheten eller så rekommenderar jag en plan B för de inblandade.
Inte mitt projekt men känner mig indragen i logistiken...

Delirium

Tyvärr måste jag hoppa över FF denna gång men de spel som sålts kommer att överlämnas ändå. :)
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Scipio

30 anmälda till FF, är det ett rekord kanske sedan vi separerade vårat arrangemang från ASLarnas?