Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

MMP-rea

Startat av Elias Nordling, 29 oktober 2022 kl. 12:03:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Hela den här tråden är ju en reaktion på det. Ingen i kedjan gör någon vinst att tala om på frakten så jag vet inte vem jag skulle bli arg på.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Någon räknade ut (såsom jag minns det) att istället för att skicka typ 50 förpackningar från USA till 50 olika mottagare i Holland, så blev det billigare att flyga en anställd dit, checka in alla förpackningarna, betala hotellrum och hyra en bil och låta den anställda köra runt och lämna varorna för hand.

Något är sjukt i fraktpriserna

antro

Citat från: Elias Nordling skrivet  4 november 2022 kl. 18:52:29Pengar kan Swishas till 070-1750002

Swishat nu. Tack för att du samordnade detta!

Elias Nordling

Delirium

GMT annonserade just att deras rea, som börjar 15 november, ska använda sig av samma EU-vänliga frakt som deras p500-system. Det är ett mycket vettigt drag med spel på 50% om man p500:at under året.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Citat från: Delirium skrivet  9 november 2022 kl. 18:35:34GMT annonserade just att deras rea, som börjar 15 november, ska använda sig av samma EU-vänliga frakt som deras p500-system. Det är ett mycket vettigt drag med spel på 50% om man p500:at under året.

Jag räknade ut att jag kan beställa 13 st spel till 50% rabatt... Jag har fan problem...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Citat från: Andreas Lundin skrivet 10 november 2022 kl. 09:57:23
Citat från: Delirium skrivet  9 november 2022 kl. 18:35:34GMT annonserade just att deras rea, som börjar 15 november, ska använda sig av samma EU-vänliga frakt som deras p500-system. Det är ett mycket vettigt drag med spel på 50% om man p500:at under året.

Jag räknade ut att jag kan beställa 13 st spel till 50% rabatt... Jag har fan problem...

Problem och problem... Jag ser det som stora möjligheter.

Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

CiteraProblem och problem... Jag ser det som stora möjligheter.

Förvisso.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Våra spel är i Jamaica nu, vilket säkert är helt logiskt. Det är ju liksom mittemellan Baltimore och Stockholm.mmp.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Jamaica,_Queens  ;)

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

aegneus

Elias Nordling

Nu har spelen anlänt hos Postnord.

Det blev tull.  :(

Det blev inte så mycket tull.  :)

Totalt blev det 319 kr (inklusive tullens obligatoriska 125 kr). Då jag upptäckte att det gömde sig ett räknefel någonstans matade jag in all indata i ett monster-excelark och gjorde om alla beräkningar. Slutsatsen blev att:

Andreas ska betala mig 58 kr för tull.
Ola ska betala mig 51 kr för tull.
Jon däremot går med vinst! Felet jag gjordt var att jag satt 66 dollar för Autumn for Barbarossa på dig i stället för 33 eftersom jag beställt ett exemplar själv också. Du har alltså redan betalt din andel av tullen och mer därtill, och det är istället jag som ska swisha dig 220 kr.

Repeterar mitt Swish-nummer: 070-1750002

Jon

Elias Nordling

Nu finns spelen hemma hos mig, redo för upphämtning.

Jag kanske åker för att titta på en medelhavstrut som flyttat in i Tekniska Verken i Linköping nästa vecka, om det är av intresse för eventuell överlämning.