Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Silent War (Compass Games)

Startat av BigPapaBear, 6 oktober 2006 kl. 16:24:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Då både jag och Wookie verkar nyfikna på det här och det har fått gräsligt bra kritik på BGG tänkte jag höra om någon här har något att säga om det?

Äger inget "riktigt" solitärspel, å inget ubåtsspel heller, så det här verkar ju intressant.
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Kan svära på att jag postat om det nånstans här. Hursomhelst, jag fann det fruktansvärt monotont, men på ett märkligt hypnotiskt vis, vilket gör mig väldigt väldigt kluven till spelet.

Låt mig säga så här, att om du inte lockas av tanken på att dra brickor ur koppar och stoppa tillbaka dem igen hundra gånger per drag kommer du inte att gilla det här spelet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Wookie|WBG

Jag känner på liknande sätt som Elias, det borde vara bara monotont och tråkigt men jag kan inte annat än att längta tills jag fixat ett bord och en plats för att sätta upp hela kampanjen.

Andreas Johnson

Nu har det fått pris som "Best Historical Simulation Game" av Game's Magazine.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Låt mig säga så här, att om du inte lockas av tanken på att dra brickor ur koppar och stoppa tillbaka dem igen hundra gånger per drag kommer du inte att gilla det här spelet.

Jag brukar ogilla spel som handlar om att dra brickor ur koppar i stor utsträckning, men det här verkar ju få så mycket beröm...

Är det mycket bokföring med papper och penna, eller är spelet befriat från sådant?

A F

Citat från: "BigPapaBear"Jag brukar ogilla spel som handlar om att dra brickor ur koppar

Hör du också röster på Gotländska när du gör sånt?

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "BigPapaBear"Hör du också röster på Gotländska när du gör sånt?

Ja, och det räcker med mardrömmar om Babben Larsson...  :P

Wookie|WBG

Citat från: "BigPapaBear"Är det mycket bokföring med papper och penna, eller är spelet befriat från sådant?

Nja, du kan lira helt utan det om du vill. Du för statistik över sänkta båtar, antal ton sänkta och sånt på spelplanen.

Men.. det är ju extra kul att veta att den och den ubåten är en snitsare på att sänka båtar och den och den ubåten förpassade en destroyer till botten... så därför har några nissar skapat trevliga filer i excel och andra program som man kan använda för att logga alla ubåtars prestationer. Inget krav såklart men det kan vara trevligt.

Elias Nordling

För att förtydliga föregående svar. Spelet som konstruerat innehåller ingen mekanism som kräver papper och penna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BernadotteOnline

För de intresserade. Spelet finns nu ute till ett lägre pris av en Ebay säljare.

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"För de intresserade. Spelet finns nu ute till ett lägre pris av en Ebay säljare.

Har bestämt mig för att vänta på Steel Wolves vol. 1. Det riktiga ubåtskriget.  8)