Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVI • 19/2 - 23/2 2025 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2024 kl. 21:06:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Midisfi

Jag skulle vilja vara värd för en session för 1758 Fort Carillon på lördag hela dagen och kan ta upp till fyra spelare (på engelska).

bergqvist

Citat från: Rydfalk skrivet 21 januari 2025 kl. 19:40:44
Citat från: Elias Nordling skrivet 21 januari 2025 kl. 19:01:09Det blir inte av för mig heller, ryggen är kass, kan inte sitta längre stunder. Men jag finns på Discord och Vassal!
:cry:
Krya... känns som en floskel, men ändå.

Vi har därmed ett onsdagsrum ledigt.

Ifall det fortfarande är ledigt tar jag gärna det.

Ulf Bergqvist

Rydfalk

Det fixar vi Ulf!

Många av- och påhopp...?

Kolla gärna att din bokning stämmer i Informationstråden!
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Jag är sugen på multiplayer. Är det någon som har något spännande på gång man kan hänga med på? Gärna något nytt eller unikt.

trs62

Erik Norén

Citat från: Scipio skrivet 13 januari 2025 kl. 11:05:50
Citat från: tobias skrivet 13 januari 2025 kl. 11:04:01Onsdag för speltest känns som en trevlig start på helgen - prelboka in mig där (har lite annat på G som ska pusslas med också). Tror att Erik Norén kan övertalas också. :)
Grymt! Skriver in dig till att börja med på introt.   :up:

Precis som Tobias antyder så är jag gärna med och testar på GNWB på onsdagen.

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

chumchu

Om du vill ha ett nytt mp-spel: Jag kommer att ta med ett egenutvecklat spel för 3-5 personer och 3-4 timmar. Det handlar om världshistorien ur ett lååångt tidsperspektiv: varje tur är ca. 500 år. Fokus är på jordbruk och militära/kulturella konflikter om territorium.

Scipio

Citat från: Erik Norén skrivet 29 januari 2025 kl. 23:00:08Precis som Tobias antyder så är jag gärna med och testar på GNWB på onsdagen.

/Erik
Awsome det blir ett bra gäng på onsdagen!  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Polkss

Hejsan FF-folk!

Undertecknad är förtjust i MMPs Angola från -88, 2v2 players.
Anländer till Rimforsa på fredagen innan lunch. Finns intresse nog för att bli fyra spelare tar en regelgenomgång gissningsvis någon halvtimme, själva spelet kan dock ta desto fler timmar i anspråk.

Har icke detaljplanerat vad i övrigt jag vill spela utöver att Sir Longben/Linus och jag siktar på en eller ett par scenarion ur GBOH-serien. Lite öppet.

Angola, någon?
https://boardgamegeek.com/boardgame/4688/angola

Scipio

Bara två veckor kvar tills det smäller nu!   :up:

Fyll gärna i spelschemat om du/ni har något planerat.
Gör gärna det även om ni är fullbokade och inte söker spelare osv. för det är roligt för alla deltagare att kunna se lite av vad som kommer att hända på plats.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10TCSZ4Tt7XGIC5zcxFIYB56JHv4K0B_0iUFU9_gLHQY/edit?pli=1&gid=0#gid=0
(Kan du inte editera i formuläret skriv en rad här eller skicka ett PM till avatar_Rydfalk 

Jag och Mikael kommer att ägna oss åt att demonstrera och speltesta Great Northern War Battles: Helsingborg och även Poltava och är du intresserad av att prova på så arrangera vi från kortare test på några timmar till att spela hela slaget vid Poltava över hela helgen om man så önskar.

Under de tider som inget demo/testande pågår så har jag packat en del kortare multi-player-spel att rycka fram eller så hoppar vi gärna på vad som bjuds om det passar i tid.
"Randomization is too important to be left to chance"

FRVO

Om du intekan editera excelarket så prova att byta färg på fonten. Arket var förinställt på vit font och vit bakgrund - jag har ändrat det till svart font på vit bakgrund för vissa celler men inte överallt.

Kenji

Hur var det nu det praktiska funkade?

till vem betalar vi och hur mycket?

och när?

Delirium

Citat från: Kenji skrivet  7 februari 2025 kl. 22:11:50Hur var det nu det praktiska funkade?

till vem betalar vi och hur mycket?

och när?

Du betalar när du checkar ut. Pris beror på antal dagar, se infotråden.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Citat från: FRVO skrivet  6 februari 2025 kl. 13:11:04Om du intekan editera excelarket så prova att byta färg på fonten. Arket var förinställt på vit font och vit bakgrund - jag har ändrat det till svart font på vit bakgrund för vissa celler men inte överallt.

Ah. Jag återanvänder de gamla spelschemat och när folk skriver in sina spel byter man ibland textfärg. När jag återställer fixar jag bakgrunden men missar kanske textfärgen.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Kenji

då var resan bokad onsdag till söndag, ska bli roligt att träffa massa andra krigsspelare.

första krigsspelskonventet någonsin :)

fanns det nåfra andra episka kamapnjer att sätta tänderna i eller var det poltava kampanjen?