Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVI • 19/2 - 23/2 2025 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2024 kl. 21:06:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Kenji

har folk ideer så får de gärna säga till, jag gillar främst spel där man faktiskt kan påverka "the grand campaign" :)

FRVO

Citat från: Kenji skrivet 20 november 2024 kl. 18:22:54Hej Scipio!

Jag är ju sugen på något riktigt mustigt 3-5 dagars spel. så om du vet någon som brukar spela dylikt på FF så låt mig gärna veta, jag är ju helt ny så vill gärna ha god tid att åtminstonde försöka läsa och förstå reglerna.

jag har ju lite koll sen mina 15 år i firman, men var länge sedan jag spelade ett mustigt spel.

finns det även spel med små figurer i 6 eller 3 mm så är inte det heller fy skam

mvh

Hej! Om du gillar kalla kriget så får du gärna haka på oss som spelar Deadly Northern Lights. Det blir inte alla dagarna men säkert en eller två dagar. Om du är intresserad så skicka ett private message till mig här på forumet.

Kenji

Hej allihopa!

Tyvärr så har ett dödsfall i släkten lett till att jag måste avboka mitt deltagande onsdag till söndag.

om någon vill ha en gratis resa från jönköping på onsdag och till jönköping på söndag, så kan jag skicka biljetterna.

jerry

Citat från: FRVO skrivet 10 februari 2025 kl. 09:41:43

Jag är ju sugen på något riktigt mustigt 3-5 dagars spel. så om du vet någon som brukar spela dylikt på FF så låt mig gärna veta, jag är ju helt ny så vill gärna ha god tid att åtminstonde försöka läsa och förstå reglerna.

jag har ju lite koll sen mina 15 år i firman, men var länge sedan jag spelade ett mustigt spel.

finns det även spel med små figurer i 6 eller 3 mm så är inte det heller fy skam

mvh

Hej! Om du gillar kalla kriget så får du gärna haka på oss som spelar Deadly Northern Lights. Det blir inte alla dagarna men säkert en eller två dagar. Om du är intresserad så skicka ett private message till mig här på forumet.

O fasen, skall ni ge er på detta, kör ni scenario eller skall ni provsmaka en liten del av hela alltet..... ?
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

FRVO

Citat från: jerry skrivet 11 februari 2025 kl. 11:50:19
Citat från: FRVO skrivet 10 februari 2025 kl. 09:41:43

mvh

O fasen, skall ni ge er på detta, kör ni scenario eller skall ni provsmaka en liten del av hela alltet..... ?

Det lutar åt att det blir ett scenario.

Scipio

Citat från: Kenji skrivet 11 februari 2025 kl. 07:01:30Tyvärr så har ett dödsfall i släkten lett till att jag måste avboka mitt deltagande onsdag till söndag.
Jag beklagar, väldigt tråkigt att höra.   :cry:
Hoppas får möjlighet att delta längre fram i stället.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Kenji skrivet 11 februari 2025 kl. 07:01:30Hej allihopa!

Tyvärr så har ett dödsfall i släkten lett till att jag måste avboka mitt deltagande onsdag till söndag.

om någon vill ha en gratis resa från jönköping på onsdag och till jönköping på söndag, så kan jag skicka biljetterna.

Ja, jättetråkigt på alla sätt. Ta hand om dig.

Vi har därmed ett ledigt rum på onsdagen...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Jag har nu skickat in bokningslistan till Rimforsa.

De håller det lediga onsdagsrummet åt oss nån dag till, men sen ber jag dem att släppa det. Så vill någon byta upp sig till Grand Campaign så säg till!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Du vet att du vill, Grand Campaign är det rätta sättet att uppleva FF på!   :ultra:

Kenji

tackar för förståelsen gubbar!

och återogen det finns grattis biljetter att hämta, även om man bara vill använda dem mellan linköping och rimforsa. bara låt mig veta

Fredrik H

Vill någon på fredagskvällen testa att vara en del av den tyska generalstaben i On the other side of the hill så kan jag ta med det.
 https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5303.0.html

Man hinner nog få ett grepp om hur spelet funkar under några kvällstimmar, klar blir man nog inte - men det är inte riktigt nödvändigt för att få en rätt ovanlig spelupplevelse. Upp till fyra gubbstruttar får plats. 

trs62

testar gärna "On the other side of the hill "

/tommie

Scipio

För er som har missat det så finns det ett excel-ark som Rydfalk har delat där man kan se vad som ska spela och där man kan planera sitt spelande.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10TCSZ4Tt7XGIC5zcxFIYB56JHv4K0B_0iUFU9_gLHQY/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Är det skrivskyddat för dig så kontakta avatar_Rydfalk

Skärmklipp.PNG2.PNG

Johan G

Jag tänkte säga hej och tacka för chansen att få uppleva FF.

Jag är lite sen till partyt att önska spel, men drive-schemat är ännu inte fullt, ser jag. Jag är sugen på kortdrivet - där jag spelat en del. Har att ta med Imperial Struggle/Paths of Glory/For the People - och intresserad av att spela Here I Stand om vi får ihop det. Här är jag dock novis, och äger inte spelet. Hakade på Jonas/chumchus förslag att spela nåt GMT på lördagen.

Jag har inte spelat så mycket tyngre simulationistiska spel (mer än en del på datan) - men är pigg att börja uppleva dem. Kom gärna med förslag!

Johan G

Citat från: Fredrik H skrivet 15 februari 2025 kl. 00:23:35Vill någon på fredagskvällen testa att vara en del av den tyska generalstaben i On the other side of the hill så kan jag ta med det.
 https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5303.0.html

Man hinner nog få ett grepp om hur spelet funkar under några kvällstimmar, klar blir man nog inte - men det är inte riktigt nödvändigt för att få en rätt ovanlig spelupplevelse. Upp till fyra gubbstruttar får plats. 

Jag är gärna med och testar!