Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVII • 1/10 - 5/10 2025 • DISKUSSIONSSTRÅD

Startat av Rydfalk, 25 februari 2025 kl. 17:37:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Det brukar vara lite intensivt med anmälningar, kolla gärna informationstråden där anmälningar läggs upp med hyfsad hastighet...

Rydfalk

tobias

/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

David Sunnergren

Anmäler mig fredag till söndag tack (skickar såklart även pm)

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Koll att gärna att anmälningarna stämmer... ja, innan mitten av september typ.  ;)

folow

Det ser baske mig ut som att jag fått ledigt för att åka på FFDL i år, så jag är oerhört taggad.

Jag vill gärna planera någon form av köttigare spel, och tänkte föreslå Air & Armor från Compass Games. Är det någon som skulle vilja vara med?

:ultra:
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

ErikLj

Vienna verkar intressant.  Har och vill spela Downfall (GMT), Blue water navy, Raising Eagle Austerlitz,  The Dark Valley, Maria

Scipio

Jag kommer att arrangera spelningar av Time of Troubles (Rysslands första inbördeskrig och förlägningen av Sveriges inbördeskrig).

Regelsystemet är byggt på Here I Stand så är man bekant med det så kan man redan 95% av reglerna.

Jag kommer att hålla i ett parti ToT varje dag onsdag - söndag om intresse finns.
Anmäl intresse här i tråden eller i PM till mig.

Mer information finns här:
https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5367.0.html

2025-05-19 13.38.01.jpg

Scipio

Citat från: folow skrivet  5 juli 2025 kl. 20:51:59Jag vill gärna planera någon form av köttigare spel, och tänkte föreslå Air & Armor från Compass Games. Är det någon som skulle vilja vara med?
Sitter just och harvar mig igenom regelboken just nu, det är ett mycket intressant spelsystem som jag gärna spelar men vid något tillfälle.    :up:

Johan G

Citat från: ErikLj skrivet  6 juli 2025 kl. 09:42:23Vienna verkar intressant.  Har och vill spela Downfall (GMT), Blue water navy, Raising Eagle Austerlitz,  The Dark Valley, Maria
Maria och Dark Valley låter kul.

folow

Citat från: Scipio skrivet  6 juli 2025 kl. 14:10:38
Citat från: folow skrivet  5 juli 2025 kl. 20:51:59Jag vill gärna planera någon form av köttigare spel, och tänkte föreslå Air & Armor från Compass Games. Är det någon som skulle vilja vara med?
Sitter just och harvar mig igenom regelboken just nu, det är ett mycket intressant spelsystem som jag gärna spelar men vid något tillfälle.    :up:

Det finns ett bra utbud av scenarion där vissa ser ut att vara relativt korta. Jag tänker att jag ska försöka samla ihop ett gäng som vill spela och sedan välja scenario efter hur många vi blir och hur mycket tid vi har. Det vore toppen om du vill vara med!
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.