Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

CSS-News och svensk krigsspelshistoria

Startat av tobias, 9 september 2025 kl. 12:28:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Citat från: tobias skrivet 12 september 2025 kl. 15:37:54
Citat från: trs62 skrivet 12 september 2025 kl. 14:43:39Har en del inskannade CSSnew från 1975-1977.
Kommer tyvärr inte ihåg var jag laddade ner dem ifrån

Du får väldigt gärna dela med dig om du vill? tobias (AT) tobiaseliasson.se är min mail.

Skickar det enda nummer av the baltic battler som jag har (hittar)
Kolla in namnet på killen som spelar turkey i "diplomacy" ja, det är DEN peter Englund
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

ErikLj

Citat från: jerry skrivet 22 september 2025 kl. 09:14:27
Citat från: tobias skrivet 12 september 2025 kl. 15:37:54
Citat från: trs62 skrivet 12 september 2025 kl. 14:43:39Har en del inskannade CSSnew från 1975-1977.
Kommer tyvärr inte ihåg var jag laddade ner dem ifrån

Du får väldigt gärna dela med dig om du vill? tobias (AT) tobiaseliasson.se är min mail.

Skickar det enda nummer av the baltic battler som jag har (hittar)
Kolla in namnet på killen som spelar turkey i "diplomacy" ja, det är DEN peter Englund

Min fd granne designad också
https://boardgamegeek.com/boardgame/8737/peter-the-great

tobias

Citat från: jerry skrivet 22 september 2025 kl. 09:14:27Skickar det enda nummer av the baltic battler som jag har (hittar)
Varmt tack! Rolig läsning och hittade några fler "kändisar" som var aktiva redan då. :)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

jerry

Citat från: tobias skrivet 22 september 2025 kl. 22:32:38
Citat från: jerry skrivet 22 september 2025 kl. 09:14:27Skickar det enda nummer av the baltic battler som jag har (hittar)
Varmt tack! Rolig läsning och hittade några fler "kändisar" som var aktiva redan då. :)

Den är från 1981, det var första gången i mitt liv jag spelade krigssspel FTF, det var jag o en till som spelade "Napoleon at Leipzig" OSG
Som står omnämnt att det hade spelats.
Eller om det BARA hette "Leipzig"..?
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade