Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Citat från: FRVO skrivet  1 augusti 2025 kl. 13:12:09Mycket nytt men lär knappast komma upp på spelbordet... Betyder det att man gått och blivit en samlare??

Nej. Bara att du har blivit krigsspelare.

Fredrik H

Citat från: Wes skrivet  1 augusti 2025 kl. 21:22:45
Citat från: FRVO skrivet  1 augusti 2025 kl. 13:12:09Mycket nytt men lär knappast komma upp på spelbordet... Betyder det att man gått och blivit en samlare??

Nej. Bara att du har blivit krigsspelare.

Jag tror gränsen går när man köper spel och ställer dem i hyllan utan att ta av plasten, då kan man börja fundera. Annars är det naturliga att fundera på hur man kan få plats med fler spel man aldrig spelar, själv slog jag ut en vägg när barnen flyttade ut.

theeverything

Senaste köp World in Flames collector edition. Detta märkliga spel som jag har så många magiska minnen av trots dess uppenbara brister i porträtteringen av historien. Jag gillar många av systemen men det hade tjänat på ett omtag utan expansioner som behöver pusslas ihop. Nu letar jag efter days of decision 3 så om nån har ett ex som de vill bli av med är jag intresserad men jag kan inte tänka mig att det finns någon normalt funtad person som har spelet utan att ha WiF. Det perfekta hade ju varit en nygjord ersättare, kortdrivet. Det hade ju varit väldigt fränt och man kunde flytta över en del som offensive chits till korten istället. Och in med washingtonavtal och Readers flottuppbyggnadsprogram och japanska strategier för Indien och allt möjligt. Det hade varit perfekt och man hade kunna lämna jordelivet i trygg förvissning om att det kommer att bra.

FRVO

Citat från: theeverything skrivet 19 augusti 2025 kl. 18:59:05Senaste köp World in Flames collector edition. Detta märkliga spel som jag har så många magiska minnen av trots dess uppenbara brister i porträtteringen av historien. Jag gillar många av systemen men det hade tjänat på ett omtag utan expansioner som behöver pusslas ihop. Nu letar jag efter days of decision 3 så om nån har ett ex som de vill bli av med är jag intresserad men jag kan inte tänka mig att det finns någon normalt funtad person som har spelet utan att ha WiF. Det perfekta hade ju varit en nygjord ersättare, kortdrivet. Det hade ju varit väldigt fränt och man kunde flytta över en del som offensive chits till korten istället. Och in med washingtonavtal och Readers flottuppbyggnadsprogram och japanska strategier för Indien och allt möjligt. Det hade varit perfekt och man hade kunna lämna jordelivet i trygg förvissning om att det kommer att bra.

Jag har ett Days of Decision III som du kan få köpa om du vill. Öppnat, aldrig spelat, opunchat. Skicka ett PM här på forumet om du är intresserad.

theeverything

Citat från: FRVO skrivet 19 augusti 2025 kl. 20:53:25
Citat från: theeverything skrivet 19 augusti 2025 kl. 18:59:05Senaste köp World in Flames collector edition. Detta märkliga spel som jag har så många magiska minnen av trots dess uppenbara brister i porträtteringen av historien. Jag gillar många av systemen men det hade tjänat på ett omtag utan expansioner som behöver pusslas ihop. Nu letar jag efter days of decision 3 så om nån har ett ex som de vill bli av med är jag intresserad men jag kan inte tänka mig att det finns någon normalt funtad person som har spelet utan att ha WiF. Det perfekta hade ju varit en nygjord ersättare, kortdrivet. Det hade ju varit väldigt fränt och man kunde flytta över en del som offensive chits till korten istället. Och in med washingtonavtal och Readers flottuppbyggnadsprogram och japanska strategier för Indien och allt möjligt. Det hade varit perfekt och man hade kunna lämna jordelivet i trygg förvissning om att det kommer att bra.

Jag har ett Days of Decision III som du kan få köpa om du vill. Öppnat, aldrig spelat, opunchat. Skicka ett PM här på forumet om du är intresserad.

Det är jag. Har skickat PM
MVH Lars

Wes

Littoral Commander: The Baltic

theeverything

För nån vecka sedan kom Barbarossa:army group north (EFS) från GMT och häromdagen kom spelet med branschens sämsta namn nämligen Inflection Point (BCS) från MMP.

thermopylai

Citat från: theeverything skrivet 16 oktober 2025 kl. 22:47:15För nån vecka sedan kom Barbarossa:army group north (EFS) från GMT och häromdagen kom spelet med branschens sämsta namn nämligen Inflection Point (BCS) från MMP.

Jag tycker nog det sämsta är Conflict of Heroes: Awakening the Bear, om kriget mellan världshistoriens två ondaste makter.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

theeverything

Citat från: thermopylai skrivet 17 oktober 2025 kl. 11:50:48
Citat från: theeverything skrivet 16 oktober 2025 kl. 22:47:15För nån vecka sedan kom Barbarossa:army group north (EFS) från GMT och häromdagen kom spelet med branschens sämsta namn nämligen Inflection Point (BCS) från MMP.

Jag tycker nog det sämsta är Conflict of Heroes: Awakening the Bear, om kriget mellan världshistoriens två ondaste makter.

Jo det är en riktigt dålig titel. Bara "conflict of heroes" i sig är ju problematisk tycker jag eftersom hero för mig är en unik person som gör hjältemodiga saker och det blir ganska urvattnat om man klistrar detta på en hel styrka och är det dessutom sovjet och nazityskland vi pratar om blir det ju helt tokigt.

Nu vet jag inte om ditt inlägg inspirerades av mitt lilla hjärnsläpp häromkvällen men i vilket fall som helst vill jag gärna förklara mig. Jag hittade på den fiktiva och obskyra subgruppen krigsspelare diehard-drang nach osten-sekterist vilket jag tyckte var lite roligt och syftade för mig på en liten fiktiv subgrupp krigsspelare som höll fast i ett gammalt spel från 1973 som det enda rätta. Jag var så nöjd med formuleringen att jag lade till diehard-drang nach osten-sekterist-wannabe som min undertext i profilen vilket ju är ovanligt korkat även för att vara mig till jag insåg att jag är en idiot och tog bort den ett par timmar senare. "Drang nach osten" är ju nämligen ett djupt problematiskt tankegods från 1800-talet om att tyska folkets framtid är en expansion österut (vissa paralleller till USA:s manifest destiny) som ju blev fullständigt förödande och mordiskt när det togs upp av nazisterna. Att vara en wannabe till denna idé vare sig i 1800-tals tolkningen eller nazisternas tolkning är alltså inget jag över huvud taget står för.

Nåväl det var min lilla bikt om detta, jag vet inte om nån hann se eländet. Sorry i så fall!
MVH
Lars

thermopylai

Såg det inte. Jag snöade in på speltitlar jag retat mig på.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Space Empires: All Good Things från GMT
"Randomization is too important to be left to chance"