Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Kommunikation med Rimforsa:

/Mikael

Vi ser till att det finns Budvar hemma 🙂

/Veronica
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 20 januari 2026 kl. 11:34:10Kommunikation med Rimforsa:

/Mikael

Vi ser till att det finns Budvar hemma 🙂

/Veronica

Gott, nu har paniken släppt och jag kan andas igen!  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

FRVO

Citat från: aegneus skrivet 20 januari 2026 kl. 10:39:43FRVO, Jag ser att du har Unconditional Surrender på önskelistan.  Det har jag velat spela länge! Och så kommer du på onsdag, precis som jag.

Vad tror du om att köra det över 24 timmar, start onsdag när vi anlänt till torsdag lunch,  något scenario mitt i kriget?

Perfekt! Det gör vi. Har du ett ex som du kan ta med? Mitt ex ligger nerpackat i flyttkartonger på ett lager nånstans.

folow

Jag skrev ju ovan att jag skulle spela Imperial Elegy på fredagen men har nu en liten intressekonflikt i att vi gärna skulle hinna hela kampanjen i Rock of Chickamauga vilket även lär ta fredagen i anspråk.

Finns det någon chans att spela Imperial Elegy med start redan torsdag kväll så att vi kan bli klara under dagen på fredagen?
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Johan G

Citat från: chumchu skrivet 19 januari 2026 kl. 12:47:52Har äntligen hunnit kolla schemat. Mycket kul på menyn. Jag är gärna med på parti 2 av Imperial Elegy om det finns plats (ser ut som två kvar i schemat).

Annat jag gärna kör är: Imperial Struggle, Paths of Glory, Triumph and Tragedy, Times of Trouble, Here I Stand.

Jag söker också speltestare till ett spel om världshistoria utifrån ett longue duréeperspektiv där rundorna är århundraden och grödor är viktigare än personer. Det är samma prototyp jag hade med förra året. Sen dess har jag förenklat och slipat på regler samt jobbat på grafiken, exempelvis med ny karta av avatar_rensarn . Det är bäst på 4-5 spelare och tar ca. 3-4 timmar för erfarna men man får nog räkna med iaf. 1 timme till för regelförklaring och lägre tempo hos nya spelare. Detaljer för den som är intresserad: https://www.dropbox.com/scl/fo/v0idpjhbz251e41qe9ajl/AByaU7HNO2A627ENS73ep5s?rlkey=xkhdql36tbqyt9g5e4x9id549&dl=0

Jag hakar gärna på. Start torsdag eftermiddag?

Kör också gärna lite Triumph and Tragedy. Det är skoj.

FRVO

Citat från: folow skrivet 20 januari 2026 kl. 18:23:08Jag skrev ju ovan att jag skulle spela Imperial Elegy på fredagen men har nu en liten intressekonflikt i att vi gärna skulle hinna hela kampanjen i Rock of Chickamauga vilket även lär ta fredagen i anspråk.

Finns det någon chans att spela Imperial Elegy med start redan torsdag kväll så att vi kan bli klara under dagen på fredagen?

Jag kan börja IE på torsdagen, men de andra fyra imperialisterna verkar vara upptagna då. Det går inte att börja Rock of Chickamauga på torsdagen, ha vapenvila under fredagen, för sedan bryta vapenvilan på lördag morgon?

folow

Citat från: FRVO skrivet 20 januari 2026 kl. 21:26:09
Citat från: folow skrivet 20 januari 2026 kl. 18:23:08Jag skrev ju ovan att jag skulle spela Imperial Elegy på fredagen men har nu en liten intressekonflikt i att vi gärna skulle hinna hela kampanjen i Rock of Chickamauga vilket även lär ta fredagen i anspråk.

Jag kan börja IE på torsdagen, men de andra fyra imperialisterna verkar vara upptagna då. Det går inte att börja Rock of Chickamauga på torsdagen, ha vapenvila under fredagen, för sedan bryta vapenvilan på lördag morgon?

Min herre, ni är ett geni!
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

aegneus

Roger avatar_Scipio , jag överger alltså ToT för lite VK2-hexer - jag orkar inte reda ut vilken Dmitry som är den rätta 🙂.

Men det betyder ju att någon annan kan spela ToT på onsdag!

I övrigt betraktar jag mitt fulla danskort och tycker det ser bra ut -
Unconditional Surrender, Congress of Vienna, Imperial Elegy och Eagles of France. Ascending Empires som filler. #nöjdmedplaneringen

Scipio

Det finns platser för dom som vill spela Time of Troubles alla dagar fortfarande, 2 stycken på Onsdag och 6+ alla andra dagar.

Till Great Northern War Battles så finns det näst intill obegränsat med platser över fortfarande då jag tar med mig alla fyra spelen.

Är man nyfiken på Great Northern War Battles men inte vill vika en hel dag till det så rekommenderar jag att man testar Gemauerthof 1705, det är pang på rödbetan-action på direkten och det är jätteskoj att spela på 2vs2 och tar endast runt 4 timmar i anspråk.
Man får också där möjligheten att nära studera kontrasterna mellan den tidens ryska stridsteknik och den svenska GåPå-tekniken.

Tack till alla er som är villiga att offra lite av er tid på att speltesta de här spelen, det är guld värt för projekten och uppskattar det verkligen mycket!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

ErikLj

Någon som är intresserad av The Dark Valley torsdag och/eller fredag. 41 eller 44-scenariot.

/ErikLj

FRVO

Citat från: ErikLj skrivet 24 januari 2026 kl. 14:15:00Någon som är intresserad av The Dark Valley torsdag och/eller fredag. 41 eller 44-scenariot.

/ErikLj

Jag har inget bokat på torsdagen efter lunch så jag spelar gärna från kl 14-midnatt på torsdagen. Tyvärr kan jag inte reglerna så om du hittar en värdigare motståndare så välj honom istället.

Rydfalk

Om ni - mot förmodan - följer bokningslistan i Informationstråden, så ser ni att vi är överbokade. Rimforsa säger sig inte vara oroade, så då nöjer jag mig att oroa mig för världsläget... det räcker gott.

Engelsmannen

Hej,
finns det ett vassal mod än för Imperial Elegy ?
Jag hittade 1.0.0.
Men...
Den har fortfarande vissas spår av Seminal Catastrophe.
Och. jag hittar ingne "setup " knapp.
Så kartan är tom.
Någon som kan hjälpa till ?
mvh Paul

Delirium

Citat från: Rydfalk skrivet 25 januari 2026 kl. 21:27:51Om ni - mot förmodan - följer bokningslistan i Informationstråden, så ser ni att vi är överbokade. Rimforsa säger sig inte vara oroade, så då nöjer jag mig att oroa mig för världsläget... det räcker gott.

Jag förstår inte?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 25 januari 2026 kl. 21:44:33
Citat från: Rydfalk skrivet 25 januari 2026 kl. 21:27:51Om ni - mot förmodan - följer bokningslistan i Informationstråden, så ser ni att vi är överbokade. Rimforsa säger sig inte vara oroade, så då nöjer jag mig att oroa mig för världsläget... det räcker gott.

Jag förstår inte?

Det viktiga är att de säger att vi inte behöver oroa oss.