Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

Vi löser det om inte annat. Man kan ju vara uppe hela natten och spela, då behövs inget rum!

FRVO

Citat från: Engelsmannen skrivet 25 januari 2026 kl. 21:37:00Hej,
finns det ett vassal mod än för Imperial Elegy ?
Jag hittade 1.0.0.
Men...
Den har fortfarande vissas spår av Seminal Catastrophe.
Och. jag hittar ingne "setup " knapp.
Så kartan är tom.
Någon som kan hjälpa till ?
mvh Paul

Kanske här. Följ tråden. https://boardgamegeek.com/thread/3645810/vassal-module

Scipio

Bara tre veckor kvar tills det smäller nu!   :up:

Schemat börjar se vackert ut men fyll gärna i om du/ni har något planerat.
Gör gärna det även om ni är fullbokade och inte söker spelare osv. för det är roligt för alla deltagare att kunna se lite av vad som kommer att hända på plats.
Jag kommer att skriva ut och sätta upp schemat på plats så man kan kolla om det är något som pågår som man kanske vill ta en närmare titt på.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1A2R8r0fYhjhr-1mv1wngWWpljg9U1CSZF9UF7HWmtIc/edit?pli=1&gid=0#gid=0

(Kan du inte editera i formuläret skriv en rad här eller skicka ett PM till

Skärmklipp.PNG
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Imperial Elegy? Tror det finns en vassalmodul på bgg men osäker om den är uppdaterad, inte använt den.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

[Helt off-topic. Jag är en person som blir beroende av saker så jag kommer nog inte att klara att vara utan musik i fem dagar och kommer med all sannolikhet att behöva släpa med mig min irländska bouzouki till Rimforsa.

OM någon annan gäst också visar sig vara fritidsmusiker och vill ta med något, gitarr, fiol, så kanske man kan rekreera sig mellan spelen med lite annat spelande i ett avskilt rum, vad vet jag? Och kanske någon vill lyssna?]

Slut på off-topicmeddelandet.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Magu

Livet har sista veckorna stört ut mina planeringsmöjligheter, men nu ska det bli återtag på det. Jag är på plats från fredag strax efter lunch till söndag kring lunch. Spelar gärna bra nära vad som helst.

Ser att det är ett parti Congress of Vienna på gång. Nåt sånt vore jättekul. Har spelat Churchill en handfull gånger och äger även övriga spel i serien (Versailles, Pericles och Congress of Vienna) och kan även ta med nåt sånt vid behov ifall det skulle vara mer intressant.

Härutöver vore det kul att spela Friedrich eller Maria, vilka jag kan ta med något av också. Alternativt plocka med klassikern Here I Stand om några vore sugna på lördagen?

FRVO

Citat från: Magu skrivet  4 februari 2026 kl. 10:07:31Livet har sista veckorna stört ut mina planeringsmöjligheter, men nu ska det bli återtag på det. Jag är på plats från fredag strax efter lunch till söndag kring lunch. Spelar gärna bra nära vad som helst.

Ser att det är ett parti Congress of Vienna på gång. Nåt sånt vore jättekul. Har spelat Churchill en handfull gånger och äger även övriga spel i serien (Versailles, Pericles och Congress of Vienna) och kan även ta med nåt sånt vid behov ifall det skulle vara mer intressant.

Härutöver vore det kul att spela Friedrich eller Maria, vilka jag kan ta med något av också. Alternativt plocka med klassikern Here I Stand om några vore sugna på lördagen?

Jag har inget bokat på lördagen. Har spelat Churchill några gånger och HiS en gång så är gärna med på dessa om det blir aktuellt. Är gärna med på något annat också om det behövs spelare.

Magu

Citat från: FRVO skrivet  4 februari 2026 kl. 10:18:11Jag har inget bokat på lördagen. Har spelat Churchill några gånger och HiS en gång så är gärna med på dessa om det blir aktuellt. Är gärna med på något annat också om det behövs spelare.

Toppen! Kan börja med att planera för att packa med Churchill och HiS i väskan, beroende på om det går att vaska fram fyra tappra själar till eller inte.

CochonBombardier

Jag har också spelat Churchill och testar gärna Congress of Vienna om tillfället ges eller kör en hel kampanj ut av Churchill om någon annan är intresserad.

FRVO

Citat från: CochonBombardier skrivet  4 februari 2026 kl. 11:11:51Jag har också spelat Churchill och testar gärna Congress of Vienna om tillfället ges eller kör en hel kampanj ut av Churchill om någon annan är intresserad.

Toppen. Då är vi ju åtminstone en treboll (Churchill). Jag bokar oss tre i excelarket. Dyker det upp fler intressenter så tar vi CV eller HiS istället.

Magu

Citat från: FRVO skrivet  4 februari 2026 kl. 12:57:05
Citat från: CochonBombardier skrivet  4 februari 2026 kl. 11:11:51Jag har också spelat Churchill och testar gärna Congress of Vienna om tillfället ges eller kör en hel kampanj ut av Churchill om någon annan är intresserad.
Strålande! Jag plockar med alla tre.

Toppen. Då är vi ju åtminstone en treboll (Churchill). Jag bokar oss tre i excelarket. Dyker det upp fler intressenter så tar vi CV eller HiS istället.

Johan G

Citat från: Magu skrivet  4 februari 2026 kl. 10:07:31Livet har sista veckorna stört ut mina planeringsmöjligheter, men nu ska det bli återtag på det. Jag är på plats från fredag strax efter lunch till söndag kring lunch. Spelar gärna bra nära vad som helst.

Jag kör gärna CoV med dig eller kanske Churchill om vi bara blir tre.

Magu

Citat från: Johan G skrivet  4 februari 2026 kl. 13:59:46Jag kör gärna CoV med dig eller kanske Churchill om vi bara blir tre.

Då lutar det mot CoV givet att vi i nuläget är fyra.

thermopylai

Jag är gärna med på HiS, CoV eller Versailles på lördag, re: diskussion ovan. Även mkt intresserad av Imperial Elegy och EU:PoP.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Nu är det mindre än två veckor kvar till Friendly Fire!   :up:

generated-image (3).png

"Randomization is too important to be left to chance"