Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

trs62

Kommer det finnas något "monster" krigs spel att sätta tänderna i?

Björn von Knorring

Jag är intresserad av Maria, Friedrich eller valfritt COIN. Har inget inbokat än så länge.

Magu

Citat från: Björn von Knorring skrivet  5 februari 2026 kl. 20:33:02Jag är intresserad av Maria, Friedrich eller valfritt COIN. Har inget inbokat än så länge.
Jag spelar gärna något av detta antingen fredag eftermiddag/kväll alternativt söndag förmiddag. Någon särskild COIN-preferens? (Udda fågeln Cross Bronx Expressway tittar lite pillemariskt från hyllan ...)

Johan G

Citat från: Magu skrivet  6 februari 2026 kl. 07:10:00
Citat från: Björn von Knorring skrivet  5 februari 2026 kl. 20:33:02Jag är intresserad av Maria, Friedrich eller valfritt COIN. Har inget inbokat än så länge.
Jag spelar gärna något av detta antingen fredag eftermiddag/kväll alternativt söndag förmiddag. Någon särskild COIN-preferens? (Udda fågeln Cross Bronx Expressway tittar lite pillemariskt från hyllan ...)
Hakar gärna på dig och Björn på Maria/Friedrich eller COIN till söndagen. Kan ta med Friedrich, om det landar i det spelet.

Magu

Var precis ute i förrådet och fiskade upp CoV för säkerhets skull och sprang på Sword of Rome vilket fick hänga med in också. Det skulle vara kul att spela ...

Manassas

Halloj! Är ute efter att planera mitt fredagsspelande. Har hela dagen ledig. Om det går att finna någon som inte sitter runt Imperial Elegy denna dag  :D 

Jag gillar hexar och amerikanska inbördeskriget. Frågan är om det finns något GCACW-folk eller Blind Swords-folk där ute? Kan egentligen tänka mig vilka spel som helst i dessa serier.

Andra spel jag kan vara sugen på (och kan ta med) är:

Fire in the Lake
La Der Des Der
Chicago '68 (Dietz)
Hearts & Minds
Downfall: Conquest of the...
1944 Battle of the Bulge (Worthington)
Chancellorsville (Worthington)

Hade även tyckt det varit skoj att får ner Enemy Action: Ardennes från hyllan som 2-player. Det skulle kräva lite förberedelser pga att jag inte spelat det än. Men det är ju fullt görbart att läsa in sig på med lite framförhållning.

/Lars
Look out for your left, you are turned.

Magu

Citat från: Manassas skrivet  6 februari 2026 kl. 14:13:43Hade även tyckt det varit skoj att får ner Enemy Action: Ardennes från hyllan som 2-player. Det skulle kräva lite förberedelser pga att jag inte spelat det än. Men det är ju fullt görbart att läsa in sig på med lite framförhållning.

/Lars

Om vi tänker att det hinns med under eftermiddagen/kvällen fredag så spelar jag gärna EA:Ardennes. Har pillat lite på solomodulen hemma sen det kom, men det var ett tag sen. Kan läsa in mig på förhand inför det isf. Jag kommer dock med ett förmiddagsplan på fredagen och borde anlända först framåt tretiden.

Manassas

Citat från: Magu skrivet  6 februari 2026 kl. 15:12:12
Citat från: Manassas skrivet  6 februari 2026 kl. 14:13:43Hade även tyckt det varit skoj att får ner Enemy Action: Ardennes från hyllan som 2-player. Det skulle kräva lite förberedelser pga att jag inte spelat det än. Men det är ju fullt görbart att läsa in sig på med lite framförhållning.

/Lars

Om vi tänker att det hinns med under eftermiddagen/kvällen fredag så spelar jag gärna EA:Ardennes. Har pillat lite på solomodulen hemma sen det kom, men det var ett tag sen. Kan läsa in mig på förhand inför det isf. Jag kommer dock med ett förmiddagsplan på fredagen och borde anlända först framåt tretiden.

Det hade varit skoj om det hanns med! Jag är inte så inläst på speltiden och möjligheten att modifiera den, men vi kan ju kolla upp det. Om det blir aktuellt kan jag ju isf förbereda spelplanen så det är klart för avspark när du dyker upp. Ska plocka ner det från hyllan och läsa på lite...

Magu

Citat från: Manassas skrivet  6 februari 2026 kl. 15:34:46Det hade varit skoj om det hanns med! Jag är inte så inläst på speltiden och möjligheten att modifiera den, men vi kan ju kolla upp det. Om det blir aktuellt kan jag ju isf förbereda spelplanen så det är klart för avspark när du dyker upp. Ska plocka ner det från hyllan och läsa på lite...

Tänker att om man kör antingen "The Allies Surprised" eller "The German Breakout"-scenariot för 3 respektive 5/6 dagar så borde det hinnas på fredag kväll. Förslagsvis kanske det kortare isf då vi bägge är orutinerade. 🤔

Magu

Citat från: Johan G skrivet  6 februari 2026 kl. 07:44:35Hakar gärna på dig och Björn på Maria/Friedrich eller COIN till söndagen. Kan ta med Friedrich, om det landar i det spelet.

Jag plockar isf med Maria om vi blir tre, som det ser ut ännu.

Manassas

Citat från: Magu skrivet  6 februari 2026 kl. 19:53:07
Citat från: Manassas skrivet  6 februari 2026 kl. 15:34:46Det hade varit skoj om det hanns med! Jag är inte så inläst på speltiden och möjligheten att modifiera den, men vi kan ju kolla upp det. Om det blir aktuellt kan jag ju isf förbereda spelplanen så det är klart för avspark när du dyker upp. Ska plocka ner det från hyllan och läsa på lite...

Tänker att om man kör antingen "The Allies Surprised" eller "The German Breakout"-scenariot för 3 respektive 5/6 dagar så borde det hinnas på fredag kväll. Förslagsvis kanske det kortare isf då vi bägge är orutinerade. 🤔

Låter rimligt! En av de två scenariorna bör vi hinna. Det ena ska ta ca 2–3 timmar och det andra ca 5. Vi kan bestämma på plats utifrån hur rutinerade vi känner oss. Blir kul!
/Lars

Magu

För lördagspasset är vi nu fem personer vad jag kan se. Tidigare förslag var ju Churchill om 3, Congress of Vienna om 4 och Here I Stand om 6. Här tänker jag klämma in Sword of Rome om 5 som ett förslag för att komplettera skalan.

Tankar kring det?

Jag skulle kunna ta med allihopa så att det finns flexibilitet in i det sista, men samtidigt är det ju trevligt att kunna förbereda sig lite också.

FRVO

Citat från: Magu skrivet  7 februari 2026 kl. 10:02:11För lördagspasset är vi nu fem personer vad jag kan se. Tidigare förslag var ju Churchill om 3, Congress of Vienna om 4 och Here I Stand om 6. Här tänker jag klämma in Sword of Rome om 5 som ett förslag för att komplettera skalan.

Tankar kring det?

Jag skulle kunna ta med allihopa så att det finns flexibilitet in i det sista, men samtidigt är det ju trevligt att kunna förbereda sig lite också.

Ska vi skicka ut en öppen inbjudan till en sjätte deltagare på HiS (först till kvarn). Om vi inte får hugg senast onsdag så kör vi Sword in Rome?

Magu

Citat från: FRVO skrivet  7 februari 2026 kl. 11:39:47Ska vi skicka ut en öppen inbjudan till en sjätte deltagare på HiS (först till kvarn). Om vi inte får hugg senast onsdag så kör vi Sword in Rome?
Låter som en utmärkt plan. Visst tänker vi isf nu på onsdag 11/2 så att vi kan spika och det sen finns en vecka att läsa in sig på regler? Det var ett par år sen sist med HiS, så oavsett SoR eller HiS så kommer jag att behöva fräscha upp minnet något, och hinner inte det på bara någon dag.

chumchu

Nu får jag som HiS-älskare lite FoMo. Redan inbokad på lördagen dock.