Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Magu

Citat från: FRVO skrivet 12 februari 2026 kl. 21:36:50Toppen! Då är vi sex pers till HiS på lördagen:

magu
CochonBombardier
thermopylai
Johan G
trs62
FRVO

Toppen! Då packar jag ner HiS i väskan. 🥳

Ska vi välja/slumpa spelare redan nu om nån vill läsa in sig särskilt på sin nation? Har någon särskilda önskemål om lag?

CochonBombardier

Citat från: Magu skrivet 13 februari 2026 kl. 00:58:37
Citat från: FRVO skrivet 12 februari 2026 kl. 21:36:50Toppen! Då är vi sex pers till HiS på lördagen:

magu
CochonBombardier
thermopylai
Johan G
trs62
FRVO

Ska vi välja/slumpa spelare redan nu om nån vill läsa in sig särskilt på sin nation? Har någon särskilda önskemål om lag?

Jag har dock aldrig spelat det förrut. Blir det ett problem? Ska titta på hot to play innan så klart. Hoppas det räcker.

Magu

Citat från: CochonBombardier skrivet 13 februari 2026 kl. 10:48:21Jag har dock aldrig spelat det förrut. Blir det ett problem?

Inte det minsta. Så länge som ett par i herrskapet har spelar förr så kommer det att flyta på bra.

FRVO

Citat från: CochonBombardier skrivet 13 februari 2026 kl. 10:48:21
Citat från: Magu skrivet 13 februari 2026 kl. 00:58:37

magu
CochonBombardier
thermopylai
Johan G
trs62
FRVO

Jag har dock aldrig spelat det förrut. Blir det ett problem? Ska titta på hot to play innan så klart. Hoppas det räcker.

Det blir inga problem. Jag har själv kollat på dessa: https://www.youtube.com/playlist?list=PL34AZT7o4lIw4gX_7Oqchk2dj6C_EJCFo

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 11 februari 2026 kl. 08:16:54En allmän fråga. Är det någon som kommer att åka bil från Stockholm till FF?   :)

På samma ämne: Är det någon som kör bil från Sthlm till Rimforsa på fredag em, och vill ha en samåkare att dela bensin med?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Magu

Citat från: thermopylai skrivet 13 februari 2026 kl. 13:20:22På samma ämne: Är det någon som kör bil från Sthlm till Rimforsa på fredag em, och vill ha en samåkare att dela bensin med?

Jag kommer att låna min gamle fars lilla Skoda Fabia att köras från Huddinge vid lunchtid fredag.

Han hämtar mig på Arlanda vid ankomst 11:15, och så ska jag lämna av honom hemma i Huddinge först. Logistiken kanske blir lite krånglig, men borde gå att lösa.

thermopylai

Citat från: Magu skrivet 13 februari 2026 kl. 14:20:18
Citat från: thermopylai skrivet 13 februari 2026 kl. 13:20:22På samma ämne: Är det någon som kör bil från Sthlm till Rimforsa på fredag em, och vill ha en samåkare att dela bensin med?

Jag kommer att låna min gamle fars lilla Skoda Fabia att köras från Huddinge vid lunchtid fredag.

Han hämtar mig på Arlanda vid ankomst 11:15, och så ska jag lämna av honom hemma i Huddinge först. Logistiken kanske blir lite krånglig, men borde gå att lösa.

Jag skulle kunna komma till Huddinge pendeltågsstation typ 12.30. Skulle det funka för dig, så åker jag tacksamt med.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

David Sunnergren

Hur dags tänker folk anlända på onsdag? Jag är flexibel, men tänker att jag nog inte sitter där själv i flera timmar initialt...

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Citat från: David Sunnergren skrivet 15 februari 2026 kl. 17:47:23Hur dags tänker folk anlända på onsdag? Jag är flexibel, men tänker att jag nog inte sitter där själv i flera timmar initialt...
Jag och Mikael siktar på att anlända 10:00 - 11:00 och har bokat lunch på plats.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet 15 februari 2026 kl. 18:08:07
Citat från: David Sunnergren skrivet 15 februari 2026 kl. 17:47:23Hur dags tänker folk anlända på onsdag? Jag är flexibel, men tänker att jag nog inte sitter där själv i flera timmar initialt...
Jag och Mikael siktar på att anlända 10:00 - 11:00 och har bokat lunch på plats.   :up:

Riktigt så tidigt kommer jag nog inte, men då dyker jag kanske upp till 14 eller så.

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Erik Norén

Citat från: trs62 skrivet 12 februari 2026 kl. 14:55:49Tar med mig Battlegroup Clash: Baltics

Vill gärna prova spela det

Har precis fått hem det och vill också gärna testa, verkar ta lite nya grepp på genren.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

aegneus

Magu

Citat från: thermopylai skrivet 13 februari 2026 kl. 14:23:34Jag skulle kunna komma till Huddinge pendeltågsstation typ 12.30. Skulle det funka för dig, så åker jag tacksamt med.

Då säger vi så! Jag tar en snabb lunch med farsan innan och kommer till Huddinge C klockan 12:30. Sen menar telefonen att det är 2,5 h till Rimforsa, så vi borde vara framme strax efter tre; vilket blir alldeles lagom. Vi kan växla mobilnummer i PM.