Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

All is Lost Save Honour

Startat av Andreas Lundin, 14 november 2006 kl. 15:42:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

All is Lost Save Honour verkar ju vara en höjdare. Någon som vet något mer? Kanske sett det uppställt? Spelat? Vet någon nåt om företaget?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Vet ingenting, men kartan är tokigt snygg!
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Håller med, skulle varit med i snyggaste kartan tävlingen.  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Johnson

Jag var också väldigt intresserad först och tänkte att det där kan man kanske sitta och pilla med under julen. Men sen printade jag ut reglerna som ligger som PDF på hemsidan och blev avskräckt iom att dom verkar bygga på ett liknande system som Kevin Zucker använder till sina spel. Dom bygger ju mycket på "limited intelligence" och jag har personligen erfarenheten att det blir väldigt konstigt att sitta med själv. Har redan andra spel som jag spelar FTF och hinner knappast styra upp fler.

Annars är perioden helt okänd för mig (ett plus) och det verkar vara hög klass på komponenterna.

"Europa simulazione" nånting heter företaget i alla fall...
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

magnus lindström

För att få en överblick över perioden och även andra perioder rekomenderar jag boken "När hände vad" (eller vad den hette). trevligt litet uppslagsverk. Inget för den som vill lära sig om andra världskriget bara:) Men man inser också hur kort ett storkrig som andra världskriget var.

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"För att få en överblick över perioden och även andra perioder rekomenderar jag boken "När hände vad" (eller vad den hette). trevligt litet uppslagsverk. Inget för den som vill lära sig om andra världskriget bara:) Men man inser också hur kort ett storkrig som andra världskriget var.

A history of world societies (tror att de är uppe i sjunde upplagan nu) är oxå ett väldigt bra standardverk för när hände vad. Kan stundtals ha ett ganska amerikanskt perspektiv, men å andra sidan så lär en bok av den magnituden knappast tryckas i något annat land.

A F

Citat från: "BigPapaBear"A history of world societies

Är det den som är typ 8 cm tjock och inbunden? En labrador dör om den får den i skallen.

Andreas Lundin

CiteraEn labrador dör om den får den i skallen

Japp, det är den! Jag kan också pusha för den. Oslagbar om man vill ha rudimentär koll på en detalj i historien.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Japp, det är den! Jag kan också pusha för den. Oslagbar om man vill ha rudimentär koll på en detalj i historien.

Eller vill sänka den lokale Paris Hilton-klonens hund, ett ettrigt decimeterhögt kräftbete som lyssnar till namnet "Totti".

Andreas Lundin

...fast det är ju knappast hundens fel att den har större hjärna än matte...

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Eller vill sänka den lokale Paris Hilton-klonens hund, ett ettrigt decimeterhögt kräftbete som lyssnar till namnet "Totti".

:D  :D  :D

En funktion som inte skall underskattas.

A F

Citat från: "Andreas Lundin"...fast det är ju knappast hundens fel att den har större hjärna än matte...

Men hon andra företräden som är enorma. Fattar inte varför gud med jämna mellanrum skapar mäniskor som ser ut som seriefigurer.