Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Operation Overlord (Vuca simulations)

Startat av Fredrik H, 25 april 2026 kl. 14:40:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Fredrik H

Aha, en handske är kastad! Du har rätt i att jag vanligen skriver om spel jag gillar, eller i alla fall tenderar jag att säga vad jag gillar med ett spel snarare än motsatsen. Det känns roligare att vara en sån som lyfter bra saker än att förverkliga sin inre gnällspik, sånt får jag utlopp för på APT och liknande tortyrmetoder.

Sen, som alla som varit inom femtio meter från mig och ett spel rimligen förstått, så tenderar jag att fokusera på den narrativa upplevelsen snarare än om regel 14.2 eventuellt kan tänkas krocka med regel 31.9. Vill man att något ska vara kul ökar sannolikheten för att det är det. Men visst fan finns det spel jag i varierande grad ogillar. Det kanske vore en rolig tråd på annan plats.

Sen vill jag verkligen inte lura på folk spel dom inte gillar, men jag tänker att om man är på det här forumet och läst det jag skriver så borde man ha en uppfattning om vad jag kan tänkas tycka om. Sen får var och en relatera det till sin egen smak, men jag vet hur det fungerar. Jag har sålt alla mina TCS, men när Ola nu spelar det så börjar det sjungas lite sirensånger i mitt huvud - det spelar ingen roll att jag egentligen aldrig mer i mitt liv vill räkna ut en LOS-kurva i hexes, det ser kul ut i alla fall.

Jag tröstar mig också med att du och ett par av forumets Björn:ar fått mig att köpa (och klippa!) WiF. Vilket år som helst kommer det att spelas... :)

Jag får återkomma med en tråd som sågar spel och mekanismer, det vore kul att se vad folk ogillar.