Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Villpower

Krigsspelslokal i Linköping - Öppet hus 27e juni

Startat av Villpower, 23 juni 2026 kl. 10:08:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Villpower

Halloj gott folk! :D

Nu har vi fått igång en krigsspelslokal i Linköping! Den ideella föreningen som anvsarar för lokalen heter Spelkälla'n!

För att uppmuntra att besöka lokalen och bli bekant med den så håller jag i ett litet "öppet hus" den 27e juni mellan 11-15 för alla som är nyfikna. Det är en källarlokal på Parkgatan 2 i Linköping.
Jag kommer vara där och sätta ihop möbler, försöka få upp lite tyger för ljuddämpning, och ägna mig åt allmän planering.

Vare sig man bara vill titta in i lokalen i all hast av nyfikenhet eller stanna kvar en stund är helt fritt fram! Vi har ordnat tillräckligt med bord och stolar för att sätta upp spel om man känner för det. Jag har inget emot att några sitter och spelar medan jag stökar! :up:

Planen är att vi blir ett gäng här i Linköping med omnejd som känner oss bekväma att nyttja lokalen för krigsspel utan att någon behöver ordna officiella event. Målet är att krigsspel ska kunna sättas upp och sparas undan tills man kan ses igen.

Så om du är i Linköpings-området och är intresserad, skriv något i tråden här så ses vi i Spelkälla'n!  8)
Delad ångest är dubbel glädje!

Andreas Johansson

Hade ju varit kul att komma förbi, men den dagen är jag dessvärre iväg och firar min fars 70årsdag.