Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XIX • 23/9 - 27/9 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 23 februari 2026 kl. 17:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Granlid och 2 Gäster tittar på detta ämne.

ErikLj

Jag skulle gärna testa GNWB någon dag men behöver i så fall få ihop det med övrigt spelschema.

Scipio

Angående Klubbekriget så är det en intressant och  viktig del i historien och en del av prologen Time of Troubles bygger på, dvs. det en vital del i det Svenska inbördeskriget mellan Karl IX och Sigismund och involverar den svenska östra rikshalvan Finland.

Fler historintresserade borde vara intresserad av att lära sig mer om den här spännande delen av den svensk/finska historien då det är del av en lika avgörande bit av hur Sverige/Finland blev det dom blev såsom exempelvis Vasa/Kristian tyrann/Stockholms blodbad osv. var för Sveriges historia vilket nästan alla känner till. Klubbekriget (och Svenska inbördeskriget) och Den stora oredan var i min mening lika avgörande som Vasa-epoken var men tyvärr väldigt obskyr även bland historieintresserade.
"Randomization is too important to be left to chance"

chumchu

I would also love to see a game about Klubbekriget. Really liked Heikki Ylikangas book on the topic when I read it some years ago.

Rydfalk

Planeringsfilen kommer till helgen. Sitter på tåget Edinburgh-London justnu, men fixar det när jag sitter vid en dator igen.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Ja just det ja, jag kommer att ta med lite utfyllnads kvälls-spel också:
- Heroes of Barcadia. Den här gången med expansionen för extra spelare då det var lyckat senast   :up:
- Bang: The Dice Game. För när jag har glömt det så brukar jag får "Stink-eyes" av vissa    :lol:
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Citat från: Scipio skrivet Idag kl. 14:13:45- Heroes of Barcadia. Den här gången med expansionen för extra spelare då det var lyckat senast   :up:
:up:  :up:  :up:

Ett spel där man inte bryr sig så mycket om man tar skada...  :D
Klas Malmström
Linköping