Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Nominering]: 5 sämsta krigsspels-framsidan

Startat av Scipio, 30 september 2026 kl. 12:17:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

David Sunnergren

Bifråga. Vilka spel har så fult omslag att du tappar sugen på att spela/testa spelet?

Måste säga att om jag inte vet något om ett spel så spelar lådans utseende stor roll för mig om jag ska plocka upp den och läsa/titta på spelet (i t.ex. en begagnadbutik)

pelle

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BjornH

Citat från: David Sunnergren skrivet  2 oktober 2026 kl. 18:15:48Bifråga. Vilka spel har så fult omslag att du tappar sugen på att spela/testa spelet?

Måste säga att om jag inte vet något om ett spel så spelar lådans utseende stor roll för mig om jag ska plocka upp den och läsa/titta på spelet (i t.ex. en begagnadbutik)

Twilight Struggle var så för mig innan jag testade det.

Ah va tusan, jag nominerar den faktiskt, så oinspirerande.

pic3530661.jpg

thermopylai

Scipio

Citat från: thermopylai skrivet  5 oktober 2026 kl. 15:10:18Jag försöker väl posta, så ni blir påminda om hur fult det är.
https://www.krigsspel.se/forum/index.php?action=dlattach;attach=4228
I krigsspel.-se FAQn så finns en guide på hur du infogar bilder:
https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,3616.0.html

Det är ok att göra fler försök.
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

Strv102r

Citat från: thermopylai skrivet  5 oktober 2026 kl. 18:00:24UpFront pic933161.webp

Sin otidsenliga och tveksamma (för att välja ett milt ord) übermench-estetik till trots, så är Desert Fox ännnu fulare. Om än inte lika negativt laddad.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

P-O Jönsson

Citat från: pelle skrivet  2 oktober 2026 kl. 18:36:47Jag tänkte nominera Up Front, men så kom jag ihåg att det här spelet finns:

https://boardgamegeek.com/boardgame/8325/the-desert-fox-rommels-campaign-for-north-africa-a

Men så finns "Husky", vilket gör det mesta till under av skönhet!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

O2

Jeff's målningar är väl helt ok, men kanske skulle tagit lite hjälp med layout... products-scs-fjrjpg.image.1184x1500.jpg

FlipOwl

Citat från: O2 skrivet  6 oktober 2026 kl. 11:06:24Jeff's målningar är väl helt ok, men kanske skulle tagit lite hjälp med layout... products-scs-fjrjpg.image.1184x1500.jpg

Jag tycker layouten är perfekt. Den öppnar för så många tolkningar!

Är det en lilliputtsoldat som luftlandsätts på kulspruteskyttens krage, eller är det en normalstor fallskärmsjägare som tänker kniva en jätte i nacken där han sitter och trycker bakom kanontornet vid horisonten?

Varför springer folk åt alla håll samtidigt? Vet de ens själva när världen liksom tar slut framför dem? Är det en metafor för alltings förgänglighet?

Kulspruteskyttarna i förgrunden tycks glatt överraskade att se någon som kommer emot dem från vänster i bild, kanske en vän, men vem är det? och finns det någon koppling till muppen som kommer joggande från helt andra hållet?

Och officeren slutligen; vad förmedlar hans ansiktsuttryck egentligen? Uppgivenhet? Tristess? Gaser?

Jag tycker det här är bland det bästa jag sett. Bravo!
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.