Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fagers Fråga VII: Spel med jultema.

Startat av A F, 24 december 2004 kl. 00:51:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Vilka spel har jultema? Och bonuspoäng: vilka KRIGS-spel har ordet "jul" i titeln? Och superbonusextraknack: vilka krigsspel har förutom ordet "jul" även något av följande ord i titeln: "bloody;" "panzer" eller "death"?

Det är nog så att det enda riktiga dunderochbrak-krigandet på julafton som jag känner till är Bastogne. Men det måste finnas fler.

GOD JUL PÅ ER :evil:

Elias Nordling

Det enda jag kommer på är Red Christmas, ett fantasispel på ett sovjetiskt överfall på USAs kommandobunker i Klippiga Bergen, komplett med bergborrande pansarfordon och allt.

Spelet är väl mest känt för det fula omslaget med det fallosliknande mullvadsfordonet. Inte lika fult som Operation Huskys omslag förstås, men fult.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Det enda jag kommer på är Red Christmas, ett fantasispel på ett sovjetiskt överfall på USAs kommandobunker i Klippiga Bergen, komplett med bergborrande pansarfordon och allt.

Underbart. :up:

Citat från: "Elias Nordling"Spelet är väl mest känt för det fula omslaget med det fallosliknande mullvadsfordonet. Inte lika fult som Operation Huskys omslag förstås, men fult.

Kräver förståss att du skakar fram länkar till dessa bilder.

Holmgren

Här följer en länk till lite information om Red Christmas.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Elias Nordling

Det ska sägas att omslaget på bilden är andrautgåvan, som inte är tillnärmelsevis lika ful. Hittade en länk till förstautgåvan här. Skrolla ner en bit. http://www.spielefokus.de/alt/Cosims/sonderangebot.html

Operation Husky har jag tyvärr inte lyckats spåra upp någon bild på. Synd, för omslaget är obeskrivligt. Jag får väl plåta det i Tyskland nästa vår, Holger på Fantasy Encounter brukar ju alltid släpa runt på en bunt som han försöker bli av med...

A F

Citat från: Elias NordlingDet ska sägas att omslaget på bilden är andrautgåvan, som inte är tillnärmelsevis lika ful. [/url]

Fantastikt. Men kan du inte ens försöka beskriva Husky?

Elias Nordling

CiteraFantastikt. Men kan du inte ens försöka beskriva Husky?

Du vet, obehagliga saker förtränger man. Det var definitivt nåt med en amerikansk stridsvagn, och kanske även en infanterisoldat. Men tecknade i en stil som mest påminde om... öh... Furry Freak Brothers. Eller en kylardekoration på en hotrod från tidigt 70-tal. Jag vet inte. Jag har i alla fall ett bestämt minne av att stridsvagnen gav ett klart plastiskt intryck, kanonen var liksom krökt. Och så hade den ett ondskefullt grin, men det kan eventuellt (men bara eventuellt, det var helt i linje med estetiken) ha varit en psykologisk effekt.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Furry Freak Brothers.

Robert Crumb landstiger på Sicilien? Det kan vara kul med seriestuk, dock. Några Ambush-modulerna ser us som Sgt Rock eller nått sånt. Fan så mycket originellare än alla Rommel, Sand & en PzIII-motiv.

Elias Nordling

Hittade en länk till Operation Husky (på ebay, så den har bäst före-datum).  http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting

Minnet svek inte, det är FULT! Hade glömt jycken med fanan...

Olle P

Det närmsta jag spelat är ett specialscenario till Combat Mission: Beyond Overlord, med tillhörande mods.

De tyska Weinachtgrenadiers, med röda granar målade som igenkänningstecken på sina fordon, skall förhindra den amerikanska Coca-Cola-invasionen (i röda lastbilar med vita dekorationer) och skydda den egna glühwein-traditionen. :lol:

Jag borde kunna fixa några bilder...

/Olle