Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Mest suspekta (osmakliga?) spel som finns?

Startat av Jon, 19 januari 2007 kl. 13:43:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "Vvornth"Äsch! det är ingen merit att fork blir upprörda i USA över något man gjort, det är snarare standard! :p

Alltid retar man snarare nån. Retar jag inte amerikaner så blir nån stolle i Iran eller på Socialdemokratiska kvinnoförbundets expedition i Hedemora helt galen.

Vvornth

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Vvornth"Äsch! det är ingen merit att fork blir upprörda i USA över något man gjort, det är snarare standard! :p

Alltid retar man snarare nån. Retar jag inte amerikaner så blir nån stolle i Iran eller på Socialdemokratiska kvinnoförbundets expedition i Hedemora helt galen.

My point exactly. Det räcker med att man säger "bajs".
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Sidospåret här är nog att det går att göra ett jättebra spel om Det Stora Upproret i Warsawa.

Elias Nordling

CiteraSidospåret här är nog att det går att göra ett jättebra spel om Det Stora Upproret i Warsawa.

Säkert. Det finns ett, men jag känner inte till om det är jättebra. Men det går INTE att göra ett bra spel på Warsawaghettot.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraSidospåret här är nog att det går att göra ett jättebra spel om Det Stora Upproret i Warsawa.

Säkert. Det finns ett, men jag känner inte till om det är jättebra. Men det går INTE att göra ett bra spel på Warsawaghettot.

Skillnaderna är enorma (även om man bortser från judeaspekten). När Stora Upproret sätter igång så är man väl beväpnad, Röda Armén på ingående och tyskarna har bara slödder som Dirlewanger till hands.

Scipio

Hmm, det här pratet påminner mig om den där Konzentrationslager-LEGO-kiten. Den vart inte heller så väldans populär.

"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

Citat från: "Scipio"Hmm, det här pratet påminner mig om den där Konzentrationslager-LEGO-kiten. Den vart inte heller så väldans populär.
Just den var ju ett missförstånd. Den polske konstnären Zbigniew Libera (Hemsida) försökte sig på något slags statement. Bilderna fick dock eget liv på nätet och ett tag trodde (och tror antagligen fortfarande) folk faktiskt att LEGO fått fnatt och lanserat en helt ny produktlinje.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Strv102r

Firefight games (Perry Moore och Paul Rorhbaugh, http://firefight-games.com/) har ett spel på upproret i Warzawa som heter Recistance is not futile. De anger dock att det skedde i April 1943...
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

Citat från: "Holmgren"Den polske konstnären Zbigniew Libera (Hemsida) försökte sig på något slags statement.

Är det bara jag som älskar det?

Stardust

Appropå osmakliga spel. Finns det något spel om Libanesiska inbördeskriget? Känns som ett bra upplägg för ett lite lättare krigsspel.

A F

Citat från: "Stardust"Appropå osmakliga spel. Finns det något spel om Libanesiska inbördeskriget? Känns som ett bra upplägg för ett lite lättare krigsspel.

Du menar att efterssom Barbarossa är ett mer PK ämne? :wink: Det finns väldigt få spel överhuvud taget på lågintensiva inbördeskrig som Libanone eller Jugoslavien, lika lite som att de finns speciellt många bra spel om gerilla-operationer. Mycket för att de är skitsvåra att göra. Knäck den nöten och du kan starta en ny trend.

Jon

Citat från: "Strv102r"Firefight games (Perry Moore och Paul Rorhbaugh, http://firefight-games.com/) har ett spel på upproret i Warzawa som heter Recistance is not futile. De anger dock att det skedde i April 1943...

Där var det, det spelet jag har letat efter sen diskussionen om Warzawa började i den här tråden. Minns att jag reagerade mot det när jag kom in på den sidan för ett tag sen.

A F

Citat från: "Jon"Där var det, det spelet jag har letat efter sen diskussionen om Warzawa började i den här tråden.

Lite vid sidan om: "Paul is an expert in development." Skriver man så om sig själv innan man visar upp en sida med spel i sånna boxar?

Elias Nordling

Det bästa är när Perry och Paul kallar sig själva "The Lennon/McCartney of wargaming". Varför är det Spinal Tap och inte Beatles jag ser framför mig?

Elias Nordling

CiteraFirefight games (Perry Moore och Paul Rorhbaugh, http://firefight-games.com/) har ett spel på upproret i Warzawa som heter Recistance is not futile. De anger dock att det skedde i April 1943...

Jag märker att du inte riktigt hängt med i diskussionen. För det första har jag redan nämnt spelet här i tråden. För det andra finns det alltså två Warsawauppror. Ett 1944 när polska hemarmen gjorde uppror när ryssarna nalkade sig. Och ett 1943, när judarna sköt tillbaka litet när tyskarna satte igång att likvidera Warsawaghettot och deportera alla judar där till koncentrationsläger. Nån som är sugen på att spela tysk i ett spel på det senare.

Tilläggsinformation: Det väpnade judiska motståndet varade i ca 3 dagar. Sedan ägnade tyskarna en månad åt att spränga ghettot hus för hus och döda eller deportera alla de hittade. Spelet har 3-dagarsomgångar...