Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ebayelände

Startat av jerry, 23 januari 2007 kl. 16:03:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Någon som har erfarenhet ?
Bjöd på ett bomb alley o fick det billigt pengarna drogs .....sen får man ett mejl att han inte tänker skicka det men han tänker tydligen ge pengarna tillbaka.

Nåväl, det skulle bara vara intressant om någon råkat ut för nåt liknande.

jerry
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Scipio

Nä, jag har råkat ut för ett par rötägg som har varit besvärliga att ha att göra med men grejerna har jag alltid fått tids nog.

Inte så lite konstigt faktiskt. Han är ju tvungen enligt eBays regler att skicka grejerna till dig om du vunnit auktionen annars så blir han avstängd.
Vore jag dig så skulle jag fråga honom om han är riktigt säker på om han vill ha det så och sedan skicka ett mail till ansvariga på eBay och låta dom hantera det åt dig.

P.S. Det underlättar ofta att ha en artig och trevlig ton när man har med sådana att göra.
"Randomization is too important to be left to chance"

totte30

Pengarna drogs?

Skickade säljaren en paypal faktura inkl fraktkostnad och ändrade sig sedan, efter att du redan hade betalt?

Gav säljaren ngn förklaring? tex "hunden åt upp spelet"

Har köpt spel & tidningar ett dussintal ggr på Ebay utan minsta antydan till problem, så jag tror (och hoppas) att det är ovanligt

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

A F

Citat från: "totte30"Har köpt spel & tidningar ett dussintal ggr på Ebay utan minsta antydan till problem, så jag tror (och hoppas) att det är ovanligt

Kan säga nått liknade. 60-70 transaktioner och en direkt blåsning och en klant.

Vvornth

Jag har aldrig haft något strul på ebay efter 23st överföringar.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

jerry

det verkar som om det hela missförstods både från hans o min sida, spelet är troligen på väg det var nåt strul med pay-pal de hade dragit för mycket pengar o skall betala tillbaka.

jag tolkade det hela som att han skyllde på att jag betalat för lite o därmed avbrutit affären.

Ja det stod på ett mycket obegripligt sätt jag bedömer att min engelska är ganska väl utvecklad men här gick jag riktigt på någon grammatisk pump.

Återstår bara att se om spelet kommer.

jerry
PS tack för responsen, härligt med engegerade medlemmar
DS
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade