Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Mest suspekta (osmakliga?) spel som finns?

Startat av Jon, 19 januari 2007 kl. 13:43:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon Karlsson

Låter som något för Against-The-Odds Magazine.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraFirefight games (Perry Moore och Paul Rorhbaugh, http://firefight-games.com/) har ett spel på upproret i Warzawa som heter Recistance is not futile. De anger dock att det skedde i April 1943...

Jag märker att du inte riktigt hängt med i diskussionen. För det första har jag redan nämnt spelet här i tråden. För det andra finns det alltså två Warsawauppror. Ett 1944 när polska hemarmen gjorde uppror när ryssarna nalkade sig. Och ett 1943, när judarna sköt tillbaka litet när tyskarna satte igång att likvidera Warsawaghettot och deportera alla judar där till koncentrationsläger. Nån som är sugen på att spela tysk i ett spel på det senare.

Tilläggsinformation: Det väpnade judiska motståndet varade i ca 3 dagar. Sedan ägnade tyskarna en månad åt att spränga ghettot hus för hus och döda eller deportera alla de hittade. Spelet har 3-dagarsomgångar...

Förlåt så mycket då. Ska inte yttra mig igen utan att mycket noga kontrollera att jag skriver något som ens kan likna vad någon annan skriver. Sen är det för jäkligt att jag trodde att Warzawa upproret vad det 44. Speciellt om man gör ett spel på det. Ber om ursäkt för min upprörande okunnighet.  :cry:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

CiteraBer om ursäkt för min upprörande okunnighet.

Ja, jag tycker nog att vi gör en vote om lämpliga straff! 8)  :D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

CiteraFörlåt så mycket då. Ska inte yttra mig igen utan att mycket noga kontrollera att jag skriver något som ens kan likna vad någon annan skriver. Sen är det för jäkligt att jag trodde att Warzawa upproret vad det 44. Speciellt om man gör ett spel på det. Ber om ursäkt för min upprörande okunnighet.

Jag tycker inte att det är orimligt att man faktiskt läser den diskussion man ger sig in i.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

Citat från: "Stardust"Appropå osmakliga spel. Finns det något spel om Libanesiska inbördeskriget? Känns som ett bra upplägg för ett lite lättare krigsspel.
Beirut '82: Arab Stalingrad i S&T#126. En kul errata är att man glömt numrera hexarna...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Ska eventuellt göra ett spel om 1948-års krig i Palestina. DET ÄR GREJOR DET!!!!

Ett ämne vilket det minst sagt finns vitt skilda meningar om "hur det egentligen gick till".

Blir temat "driv ut de lortiga araberna som ockuperar det land Gud har givit oss!" eller "nu får jag välja om jag vill chansa på att den judiska bulldozern begraver mig och mina barn levande eller inte."?  :D
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Citat från: "BigPapaBear"Ett ämne vilket det minst sagt finns vitt skilda meningar om "hur det egentligen gick till".

Blir temat "driv ut de lortiga araberna som ockuperar det land Gud har givit oss!" eller "nu får jag välja om jag vill chansa på att den judiska bulldozern begraver mig och mina barn levande eller inte."?  :D

Med inslag av lönnmord mot svenska grevar och de första trevande arabiska självmordsbnombarna (dynamitkubbe!)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Ska eventuellt göra ett spel om 1948-års krig i Palestina. DET ÄR GREJOR DET!!!!

Ett ämne vilket det minst sagt finns vitt skilda meningar om "hur det egentligen gick till".

Det är det som är intressant. USA gav exempelvis fullständigt fan i Israel på den tiden och IDF fick sina vapen från Tjeckoslovakien (på order av Stalin). Ingen minns sånt idag.   :wink:

Organ

Citat från: "Anders Fager"Det är det som är intressant. USA gav exempelvis fullständigt fan i Israel på den tiden och IDF fick sina vapen från Tjeckoslovakien (på order av Stalin). Ingen minns sånt idag.
Eller att "Israeliska" terrorister 1947 skickade brevbomber till diverse högre brittiska militärer och politiker, tydligen de första att explodera på brittisk mark, såsom medlemmar av ockupationsmakten.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

A F

Citat från: "Organ"Eller att "Israeliska" terrorister 1947 skickade brevbomber till diverse högre brittiska militärer och politiker, tydligen de första att explodera på brittisk mark, såsom medlemmar av ockupationsmakten.

Faktiskt jättekul. Den här toppenkillen http://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini var inblandad också. En av arabväldens riktiga dödgrävare.

Tror att det går att göra ett tre-partsspel om detta där man spelar moderat arab, sionist och britt. Sköter de andra "dina" ondingar.

Elias Nordling

CiteraTror att det går att göra ett tre-partsspel om detta där man spelar moderat arab, sionist och britt. Sköter de andra "dina" ondingar.

Det är ju en jättebra ide!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraTror att det går att göra ett tre-partsspel om detta där man spelar moderat arab, sionist och britt. Sköter de andra "dina" ondingar.

Det är ju en jättebra ide!

Jag är ett (ont) geni. :up: