Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Finegames?

Startat av Jimmy, 3 februari 2005 kl. 14:58:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Hej

Funderar på att beställa från Finegames. Har ngn några erfarenheter av den firman, och i så fall vilka?  

Tacksam för svar.

MVH

Jimmy Engren

Hellstone

Jag har beställt från honom men det var säkert 10 sen sist. Då funkade det iallafall bra.

Jonas

Jag brukar handla av Fine Games i alla fall en gång per år. Han är mycket bra att ha att göra med, trevlig mailkontakt, snabb, paketerar väl, och levererar enligt beskrivning. Man får dock kolla priserna eftersom man ibland kan kan hitta samma spel billigare någon annanstans. Men om du är på jakt efter något spel som är out-of-print är han perfekt.

Och gör inte misstaget jag gjorde nyss: Surface mail. Tar man air mail budas paketet till din arbetsplats (om du vill) inom någon vecka. Med Surface tar det två månader, dessutom får du betala strafftull, moms, avgift, samt moms på avgiften...

//Jonas

Maglica

Jag har beställt från Fine Games många gånger och har aldrig stött på några problem där. Att man beställer med flygfrakt är ingen garanti för att man slipper tull etc. Det är ju trots allt samma regler som gäller.
Robert Maglica

Klas Malmström

Citat från: "Maglica"Jag har beställt från Fine Games många gånger och har aldrig stött på några problem där. Att man beställer med flygfrakt är ingen garanti för att man slipper tull etc. Det är ju trots allt samma regler som gäller.

Har heller aldrig haft problem med Fine Games. Portot är dock ganska högt till Svedala.

Dom gånger jag har drabbats av tullens långa fingrar är när jag har beställt via flygfrakt. Tror aldrig jag har haft något paket som som har skickats med surface har fastnat hos tullen.

Tror mer det har med tur/otur/priset som avgör om tullen får tag på det - inte om det skickas med flyg/surface
Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Har också bra erfarenheter av Fine Games. De är litet dyrare än en del andra webbshopper, men de har spel man inte hittar någon annan stans i sitt sortiment.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

totte30

Jag var i förra veckan och hämtade ut ett paket ifrån Kanada med ca 4 kg spel & tidningar som jag inhandlat på Ebay. Damen på Posten sa att här har nog tullen varit framme, med tanke på att paketet var öppnat och (bristfälligt) ihoplappat, men inga extra kostnader behövde betalas  :D

Men det beror kanske på att avsändaren var privatperson?
Spelar:  Clash of Giants II

Maglica

Citat från: "totte30"Jag var i förra veckan och hämtade ut ett paket ifrån Kanada med ca 4 kg spel & tidningar som jag inhandlat på Ebay. Damen på Posten sa att här har nog tullen varit framme, med tanke på att paketet var öppnat och (bristfälligt) ihoplappat, men inga extra kostnader behövde betalas  :D

Men det beror kanske på att avsändaren var privatperson?

Eller också bedömde dom att denna hög av papper och kartong inte kunde vara värd något.   :D
Robert Maglica

totte30

ja det är nog sannorlikt, men ju fler som bedömer det som skräp, destå billigare på Ebay  :D
Spelar:  Clash of Giants II