Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilka tidningar rekomenderar ni ??

Startat av Petter B, 22 mars 2007 kl. 18:41:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Petter B

Hej !

Som helt grön inom krigsspel genren, har tidigare spelat en del figurspel, undrar jag var man kan köpa tidningar kring detta ämne?
Jag undrar även vilka tidningar som ni tycker är vettiga ?

Jag köpte Armchair General igår och har läst igenom den men är tveksam till om jag vill köpa den igen, dels så var det mycket begränsat med " boardgames" i den, men framför allt så tyckte jag nog att en del krönikor i den kändes lite tveksamma i innehållet.

Jag tillhör dem som helst vill köpa tidningar i affär så gärna om ni vet sådana affärer antingen i Skåne, Köpenhamn eller Stockholm

Hoppas på hjälp

/ petter

Vvornth

Fire & Movement känsn som den självklara, men att hitta den i affär är nog tyvärr ett hopplöst företag. =/
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Petter B"Jag köpte Armchair General igår och har läst igenom den men är tveksam till om jag vill köpa den igen, dels så var det mycket begränsat med " boardgames" i den, men framför allt så tyckte jag nog att en del krönikor i den kändes lite tveksamma i innehållet.

En förutsättning för att till fullo kunna njuta av AG är att du är amerikansk fullblodspatriot.  :)
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"En förutsättning för att till fullo kunna njuta av AG är att du är amerikansk fullblodspatriot.  :)

Tycker du? Är den inte mest riktad till andra än oss förfinade akademiker? jag tror det att samma publik som köper AG köper "Special Elite Commando Rangers of the World" & "Sniper Rifles in Color" (säg det på skånska du...) på SMB.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Tycker du? Är den inte mest riktad till andra än oss förfinade akademiker? jag tror det att samma publik som köper AG köper "Special Elite Commando Rangers of the World" & "Sniper Rifles in Color" (säg det på skånska du...) på SMB.

Och du menar att det inte är amerikanska fullblodspatrioter som köper dem oxå???  :?  :D  Kanske inte på SMB, men ändå...

Det jag vänder mig mot mest är framför allt deras syn på WWI & II. Konsensus på redaktionen verkar vara att amerikanska armén gjorde minst lika mycket, om inte mer, än ryssarna för att besegra Tyskland.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraDet jag vänder mig mot mest är framför allt deras syn på WWI & II. Konsensus på redaktionen verkar vara att amerikanska armén gjorde minst lika mycket, om inte mer, än ryssarna för att besegra Tyskland.

...ja, det är så sant. Men jag tror inte det handlar enbart om patriotism från redaktionens sida. Däremot spelar de på patriotismen för att sälja tidningar. Det är alltså deras marknad som styr innehållet. Annars hade ju tidningen skrivits med kyrilliska bokstäver.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East