Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av MMPs A victory lost

Startat av Strv102r, 23 mars 2009 kl. 08:05:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Ja det verkar ju inte bättre. Ändå så tycker jag att det var en positiv upplevelse.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

CiteraJa det verkar ju inte bättre. Ändå så tycker jag att det var en positiv upplevelse.

Ja jag tycker att det är ett kanonspel. Det tar bara minst ett parti att få kläm på det. Att så mycket står och faller med förlusterna för tyskt pansar är inte direkt ohistoriskt heller.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Däremot blir det märkligt om ryssen ägnar sig åt att jaga tyskt pansar snarare än att undvika det och gå på mjuka mål som infanteri för att därefter gå på djupet. Lite som hur den tyske spelaren i MIHs Ring of fire serie kan agera vilket jag skrev om i ett inlägg för några sekel sedan.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

I det härfallet kan man kanske säga att ryssen BORDE ha försökt fånga tyskt pansar i den verkliga kampanjen. Sedan har ju förstört infanteri och förlängd front positiva bieffekter i att tyskens pansar måste spridas tunnare och får svårare att motanfalla och blir lättare att fånga. Det gäller att veta när det är dags att gå på defensiven också.

Strv102r

Om jag inte missuppfattat hela Operation Saturnus så syftade den just till att fånga eller snarare avskära 1 och 4 Pzarméerna genom att ta ROSTOV-MARIUPOL. Då hade man blivit av med dem utan att behöva möta dem i frontal strid. Ett bra exempel på en indirekt metod, även om den misslyckades i detta fall.

Elias Nordling

Absolut! Svårt att lyckas med i spelet, men så var man också tvungen att skala ner operationen efter tyskarnas hårdnackade kamp om Stalingrad.