Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

GothCon XXIX

Startat av tobias, 20 februari 2005 kl. 23:53:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

GothCon XXIX
Vilka ska dit och vad ska ni hitta på?
Jag är chef för konventet även i år och ska därmed inte spela någonting. :D
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

#1
Eftersom det verkar vara ett fint krigsspelsutbud i år så kommer det självklart att bli något sådant.

Ting pratade CWB, RSS vilket låter mycket intressant och blir det inte det så finns ju alltid ASL och annars så blir man väl shangahajad till Kellys Hjältar eller så kanske Texas dyker upp med Gå På...ajajaj alla dessa möjligheter.    :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Tommy Röhs

#2
Har inte sett något om Kellys Hjältar på Gothcons hemsida.

Scipio

#3
Det fanns i anmälningsfoldern som jag fick.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tobias

#4
CiteraDet fanns i anmälningsfoldern som jag fick.
Vart hittade du det? Det är inget Kellys Hjältar i år eftersom vi måste renovera modellen, eller bygga en ny.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

#5
Tänkte väl kanske gå dit en vända och kolla läget eftersom jag aldrig varit på något konvent tidigare, men jag har ingen om vilken av dagarna eller vad man skulle kunna göra.  :oops:
1914

Scipio

#6
Citat från: "tobias"Vart hittade du det? Det är inget Kellys Hjältar i år eftersom vi måste renovera modellen, eller bygga en ny.
Hmm, verkar som jag fått det om bakfoten. Kan inte hitta något nu så det var förmodligen önsketänkande.    :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tobias

#7
Delerium: Det finns foldrar nere på YLVA, bara att börja bläddra! Annars så kikar man med fördel in på vår hemsida: http://www.gothcon.se
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

thermopylai

#8
Jag ska förstås dit. Har tidigare spelat mycket Adv Civ på konventen, men det är bortprioriterat nu.

Kommer nog mest att spela historiska figurspel, det är sällan man får chansen att göra hemma. WW2-scenarier som Volga, Kursk, Woin lockar mest tillsammans med Modern Spearhead (WW3) och Sea Battle Trophy (7YW). Spelar gärna Gå På också om Texas dyker upp. Men allting krockar ju med varann  :x , så vi får se vad det blir.

Om jag hinner läsa in mig på reglerna i mitt nyköpta ASL SK1, så blir det nog lite sånt också. Nån gång måste man ju börja  :P
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

#9
Citat från: "tobias"Delerium: Det finns foldrar nere på YLVA, bara att börja bläddra! Annars så kikar man med fördel in på vår hemsida: http://www.gothcon.se

Jo, jag har varit och kollat på arrangemangen men det är inget specifikt spelarrangemang som lockar mig.

Förresten, du som arrangör kan väl svara på en sak, för jag antar att det måste ha varit på tapeten nån gång. Om man går in gratis (vilket man kan göra om man inte ska göra någonting speciellt, enligt hemsidan) och sedan kommer på att man vill spela något, exempelvis i brädspelsbaren, vad gör man då?
1914

tobias

#10
CiteraFörresten, du som arrangör kan väl svara på en sak, för jag antar att det måste ha varit på tapeten nån gång. Om man går in gratis (vilket man kan göra om man inte ska göra någonting speciellt, enligt hemsidan) och sedan kommer på att man vill spela något, exempelvis i brädspelsbaren, vad gör man då?

Man köper ett inträde på plats, t.ex. ett endagarsinträde för 100 kronor.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

#11
Ok, tackar.
1914

Tommy Röhs

#12
Citat från: "tobias"
CiteraDet fanns i anmälningsfoldern som jag fick.
Vart hittade du det? Det är inget Kellys Hjältar i år eftersom vi måste renovera modellen, eller bygga en ny.

Bygg en ny modell!  ännu Bättre!!!  ännu STÖRRE!!!




//Tommy röhs

totte30

#13
Å vad är Kellys Hjältar för något? Figurspel eller ?
Spelar:  Clash of Giants II

tobias

#14
Kellys Hjältar är ett diorama av absurd storlek som vi i Konfliktspelsföreningen YLVA har arrangerat sedan 1977. Just nu är vi inne på den tredje modellen, som byggdes 1987-1992 (ungefär). Den här modellen är ungefär 9,5 kvadratmeter stor.

Spelet i sig är baserat på filmen med samma namn, som i korthet går ut på att ett gäng amerikaner får reda på att det finns 16 miljoner dollar i guld gömda i en bank i en sömnig håla en bit in bakom fiendens linjer. De bestämmer sig givetvis för att stjäla guldet.
I spelet spelar varje spelare en karaktär i filmen, så vi brukar ha en 40-50 spelare med en total speltid på en 15-16 timmar vanligtvis. Allting är helt hidden så det blir lite spring fram och tillbaka.  :)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå